مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی:
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: ۵۳ نماز جمعه کشور در خراسان رضوی اقامه می‌شود، هرچند که نیاز استان ۷۵ مورد است.
کد خبر: ۴۶۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷ 28 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،حجت‌الاسلام ابراهیم معادی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در پنجم مرداد ماه سال ۵۸ اولین نمازجمعه با امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی اقامه شد و ولی فقیه حاکم جامعه است و یکی از مهمترین وظایفش اقامه نماز جمعه است و امام راحل(ره) به دلیل شرایط حالی‌ای که داشتند این کار را به مرحوم طالقانی سپردند.
وی افزود: بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در کشور اقامه می‌شود که ۵۳ مورد آن در خراسان رضوی است، هرچند که نیاز استان ۷۵ مورد است و امسال دو پایگاه نماز جمعه اضافه می‌شود به ۵۵ مورد می‌رسد؛ همچنین اعضای ستاد نماز جمعه خراسان رضوی ۴ هزار نفر هستتد که ۲۴۰۵ برادر و ۱۶۰۸ خواهر هستند که از این تعداد ۶۸۴ نفر در مشهد هستند و مجری‌های استان ۹۸ نفر بوده که در مشهد مشهد ۴ نفر است که می‌خواهیم به این عدد به ۵ نفر افزایش یابد.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با بیان اینکه نماز جمعه عامل قدرت است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه موجب تحکیم وحدت و تضعیف دشمنان می‌شود و گروه‌هایی که احساس تزلزل کردند می‌خواهند به اشکال مختلف از این مسیر عبور کنند و امام جمعه نیز در خطبه‌های خود مردم را آگاه می‌کند و هشدار لازم را به آن‌ها می‌دهد و نماز جمعه عامل وحدت است و نباید سخنانی  ناحق در رابطه با امام جمعه مطرح کنیم.
معادی تصریح کرد: حداقل مدرک امامت جمعه در شهرها و بخش‌ها فوق لیسناس بوده و امام جمعه مراکز استان‌ها مجتهد مسلم هستند و فردی ناگاه و نابلد در این جایگاه قرار نگرفته است و تربیت دینی، تربیت جامعه و غیره از مهمترین وظایف امام جمعه است.
وی تاکید کرد: امام جعفرصادق(ع) فرمودند کسانی که درباره نماز کوتاهی می‌کنند مورد شفاعت ما قرار نمی‌گیرند.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با بیان اینکه بحث خبرنگار افتخاری نماز جمعه در سطح استان فعال شده است، گفت: هم‌اکنون ۷۶ خبرنگار افتخاری نماز جمعه فعال است و می‌خواهیم که این تعداد را به ۱۰۶ نفر برسانیم و ۱۸ پایگاه نماز جمعه استان ماهنامه و گاهنامه چاپ می‌کنند و برای امسال ۲۵ پایگاه اضافه خواهند شد.
معادی گفت: در ۲۹ پایگاه نماز جمعه استان پزشک افتخاری داریم که نمازگزاران را به‌صورت رایگان ویزیت می‌کنند و ۵۲ دفتر پاسخ به سوالات شرعی برادران و خواهران در پایگاه‌های نماز جمعه خراسان رضوی فعال است.
وی افزود: در طول سال بیش از ۵۰ کتاب در میعادگاه‌های نماز جمعه معرفی می‌شود و در ۳۲ پایگاه نماز جمعه نمایشگاه کتاب دایر است که ۱۷ پایگاه آن دائمی و ۱۵ پایگاه موقت است می‌خواهیم که این پایگاه‌ها در تمامی میعادگاه‌های نماز جمعه خراسان رضوی فعال شود.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با بیان اینکه مهدهای آدینه در میعادگاه‌های نماز جمعه استان فعال شده است، خاطرنشان کرد: ۴۰ نماز جمعه خراسان رضوی مهد آدینه ویژه کودکان دارد و در ۱۳ پایگاه دیگر استان هم دایر خواهد شد.
معادی تصریح کرد: وقتی مسجد جامع شهر بزرگ و وسیع است نیازی به داشتن یک مصلی نداریم و شهرهایی که مسجد جامع داشته‌ایم این مکان‌ها را توسعه دادیم.
وی تاکید کرد: با امر مقام معظم رهبری توسعه پایگاه‌های نماز جمعه در سطح کشور و استان در دستور کار قرار گرفته است و در جایی که بیش از ۵ هزار جمعیت داشته باشد پایگاه نماز جمعه فعاع شده و امام جمعه آن معرفی می‌شود و در یک بخش خراسان رضوی ۴ امام جمعه معرفی شده است.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی در رابطه با توسعه فضای نماز جمعه مشهد، گفت: در جلساتی که تولیت آستان قدس رضوی برنامه توسعه فضای نماز جمعه را در مشهد داشتیم و مکان استقرار امام جمعه را به پایین بردیم و ظرفیت ۵۰ هزار نفری به ۵۰۰ هزار نفر رسیده و می‌خواهیم که این عدد به ۷۵۰ هزار نفر برسد، هرچند که مردم با اشتیاق کامل می‌آیند سرما و گرما نمی‌شناسند و اکنون نماز جمعه ۵۵ هزار نفری مشهد بالاترین آمار کشور را دارد و تنها در مواقعی تهران از این عدد گذر می‌کند که مقام معظم رهبری اقامه کننده نماز باشند.
معادی گفت: برای سخنرانی پیش از خطبه‌ها از شخصیت‌های موثر استفاده می‌شود و اگر کسی با عدم رضایت مردم همراه باشد آن فرد حذف می‌شود و توجه ویژه‌ای به جوانان شده و در سال قبل در ۵۶ نماز جمعه جوانان سخنرانی کردند.
وی افزود: ما با رحیم‌پورازغدی مشکلی نداریم و می‌خواهیم که سخنران تکراری نباشد و فرد سخنران که تریبون را دست می‌گیرد هر تحلیلی را نداشته باشد، مگر آنکه مربوط به نظام و همه مردم باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار