معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر گسترش حیطه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری روستاها، گفت: در راستای توسعه روستاها اقدامات بسیاری انجام شده، اما در نقطه‌ای که باید توسعه فرهنگی را پیش ببریم کار کمی شده است.
کد خبر: ۴۶۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 26 July 2017
محمدصادق پورمهدی در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان، با بیان اینکه امروزه با وجود وسایل ارتباط جمعی و فضای مجازی، انجام کارهای فرهنگی آسان است، افزود: هنر این است که در دورافتاده‌ترین نقاط و با توجه  به شرایط اقلیمی و فرهنگی مناطق مختلف کارهای فرهنگی انجام بدهیم.

وی با اشاره به فعالیت 720 کانون فرهنگی مساجد در شهرستان‌ها و 560 کانون در حال ایجاد در روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت، بیان کرد: فرمانداری‌ها باید فعالیت این کانون‌ها را رصد کرده و کانون‌های فعال را شناسایی کنند.

پورمهدی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد روستایی تنها منحصر به فعالیت روحانی مسجد نباشد، گفت: البته در برخی روستاها حتی برای اقامه نماز هم روحانی حضور ندارد و با وجود ساخت مسجد، استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

وی با اشاره به وجود آموزشگاه‌ها و مدارس روستایی، گفت: وجود معلمان در روستاها ظرفیت بزرگی است که نباید در راستای انجام کارهای فرهنگی از این قشر غافل شد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی همچنین توسعه روستایی را مقوله‌ای چندوجهی و همه‌جانبه است، گفت: دستگاه‌ها باید از بخشی‌نگری پرهیز کرده و بر اساس نقشه راه پیش بروند تا در کنار ایجاد اشتغال شاهد توسعه متوازن روستاها باشیم.

وی همچنین از عدم حضور برخی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایری انتقاد کرد و گفت: مدیرانی که امکان حضور در جلسات را دارند باید به صورت کتبی به دبیرخانه اعلام کنند، در غیر این صورت از حضور نمایندگان آنها معذور خواهیم بود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: تعهد ایجاد اشتغال روستایی استان برای امسال 6 هزار و 864 نفر با اعتبار 116 میلیارد و 496 میلیون تومان است.

تقی کرمی با بیان اینکه مبنا و معیار سنجش اشتغال در روستاها داشتن بیمه تامین اجتماعی است، افزود: از مجموع تعهد اشتغال روستایی در استان، ایجاد 2 هزار و 673 فرصت شغلی بر عهده بسیج سازندگی است.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بسیج برای توسعه روستایی، گفت:شورای فرهنگ عمومی روستاها متشکل از دهیار، روحانی، پایگاه مقاومت بسیج و کانون فرهنگی مساجد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار