رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان چناران از آغاز مسابقات کشتی با چوخه کاپ آزاد آلیس با حضور ۱۸۰ ورزشکار از سراسر کشور در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳ 12 June 2015
محمود صادقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مسابقات از صبح امروز جمعه 22 خردادماه با حضور 180 ورزشکار برتر از سراسرکشور در روستای "خیج" آغاز شده که با استقبال بی‌نظیر علاقه مندان به این رشته ورزشی روبه رو شده و هزاران تماشاگر این رقابت‌ها را از نزدیک دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: مسابقات کشتی با چوخه کاپ آزاد آلیس در 4 وزن در حال برگزاری است و در پایان به نفرات برتر هر وزن جوای ی ارزنده ای اهداء خواهد شد.

صادقی ادامه داد: این رقابت ها به صورت یکروزه خواهد بود و تکلیف این مسابقات تا پایان امروز مشخص خواهد شد.

مسئول برگزاری مسابقات کشتی با چوخه کاپ آزاد آلیس نیز در این ارتباط اظهار داشت: به منظور ترویج و معرفی این ورزش بومی و محلی هیچ بلیط فروشی صورت نگرفته است.

علی اصغر فیاض با بیان این مطلب افزود: کشتی باچوخه رشته‌ای ورزشی و یک مراسم آیینی ریشه دار است که با فرهنگ مردم خراسان پیوند خورده به همین دلیل باید به هر شکل ممکن این ورزش کهن را زنده نگه داشت.

وی ادامه داد: کشتی با چوخه علاوه بر اینکه از لحاظ ورزشی حائز اهمیت است به لحاظ فرهنگ و مراسم آیینی نیز به عنوان میراث معنوی مردم منطقه به شمار می آید؛ به همین خاطر وظیفه ماست تا این ریشه های آیینی و تاریخی را برای نسل آینده حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسابقات کاپ آزاد آلیس آغاز یک راه طولانی برای شناساندن فرهنگ مردم خراسان است گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته از این پس مسابقات کشتی با چوخه کاپ آزاد آلیس به طور مستمر برگزار خواهد شد.

مسئول برگزاری مسابقات کشتی با چوخه کاپ آزاد آلیس خاطر نشان کرد: بی تردید کشتی با چوخه، دارای ظرفیت‌های بی بدیلی در حوزه گردشگری است که ما می‌توانیم با برگزاری مستمر این رقابت‌ها زمینه‌های حوزه گردشگری در چناران و منطقه بزرگ خراسان را فراهم کنیم.

فیاض در پایان تاکید کرد: کشتی باچوخه در بین اقوام مختلف به ویژه قومیتهای ساکن شهرستان چناران جایگاه ویژه ای دارد و جزو فرهنگ و آداب و رسوم مردم است و برگزاری این گونه رقابت ها زمینه ای برای تثبیت جایگاه این ورزش بومی و محلی در سطح منطقه به شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار