روز گذشته ، در دومین نشست شورای برنامه ریزی استان چند دستور کار وجود داشت که اولین دستور مربوط به تعیین تکلیف چگونگی الحاق برخی روستاهای اطراف شهر یاسوج به این شهر بود.
کد خبر: ۴۶۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳ 23 July 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در دستور کار اول ، دومین نشست شورای بنامه ریزی استان در سال جاری، موضوع الحاق روستاهای اطراف شهر یاسوج از سرآبتاوه تا مادوان به یاسوج ، مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدای بررسی این موضوع مسئولین اداره کل راه و شهرسازی بنابر ماموریتی که در جلسه قبل بر اعلام نکته نظرات مشاور ، چند راه حل را برای چگونگی تعییین تکلیف روستاهای اطراف به شهر یاسوج را اعلام کردند. 
در این نشست گزینه های مختلفی برای چگونگی ارتقاء این روستاها به شهر مورد بررسی قرار گرفت از جمله ارتقاء با تبدیل چند روستاها به شهر با مرکزیت یکی از روستاها (مادوان) ، ارتقاء متصل به شهر یاسوج و ارتقاء منفصل خود روستاها به شهری جدید اما با مدیریت یکپارچه زیر نظر یاسوج.
در این خصوص و در صورت ارتقاء روستاها به شهر ، برخی ملاحظات از طرف برخی مدیران عنوان شد که به نظر مهمترین موارد حاشیه ای در این خصوص می باشد. آنچه از سخنان استاندار مشهود بود ، تبدیل یکباره یاسوج به یک شهر با جمعیتی 200 هزار نفری بود.
خادمی در بخش هایی از زمان بررسی این دستور کار گفت : با تصویب این موضوع و الحاق روستاهای اطراف به یاسوج ، این شهر به یکباره به شهری 200 هزار نفری تبدیل می شود و حتما نیاز به برنامه ریزی ها برای مدیریت این شهر با این جمعیت به وجود می آید.
 
 یاسوج با یک امضا 200هزار نفری می شود!مواظب سودجویان ملکی باشید!
 
استاندار در بخش دیگری از سخنانش به مردم هشدار داد که مواظب سودجویان باشند چرا که قرار نیست اگر روستایی مانند سرآبتاوه به شهر تبدیل شود ، محدوده ی شهری آن از زمین هایی که در طرح مسکن روستایی به عنوان محدوده ی مسکونی اعلام شده ، فراتر رود .
وی در این خصوص توضیح داد که این مصوبه دستمایه برای افرادی سودجو نشود که از فردا شروع به فروش زمین های اطراف این روستاها با قیمت های گزاف بنمایند چرا که اصلا قرار بر توسعه محدوده ی مسکونی این شهرها نیست! و تنها محدوده ی تعیین شده ی قبلی به عنوان شهر به یاسوج ملحق می شود.
البته در بررسی این دستور کار ، برخی از مدیران نکته نظراتی گفتند که نشان از دغدغه ی آن ها از اجرایی شدن این مصوبه بود.
سردار انصاری فرمانده انتظامی استان ، با بیان این موضوع که در حوزه ی انتظامی برای ما سه موضوع ،جغرافیا،جمعیت و جرم مورد توجه است گفت »لازم است در اجرای این طرح با توجه به جمعیت ، گونه ای عمل شود که مقرهای انتظامی به موقع و با توجه به سه اصل گفته شده ، پیش بینی شود.
زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم گفت : با توجه به اینکه تهیه طرح پایلوت توسعه شهرهای یاسوج و دوگنبدان در دستورکار ستاد بازآفرینی شهرهای استان و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و با اشاره به اینکه این طرح نقشه راه توسعه عمرانی برای شهر یاسوج محسوب می‌شود بر لزوم تعیین تکلیف سریع روستاهای حریم شهر یاسوج تاکید کرد و افزود: در صورت عدم تعیین تکلیف سریع بحث الحاق، از طرح پایلوت توسعه عقب می‌افتیم، بنابراین باید تصمیمی اتخاذ شود که بتوانیم به مرحله اجرای طرح پایلوت برسیم.
 
 یاسوج با یک امضا 200هزار نفری می شود!مواظب سودجویان ملکی باشید!

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس عنوان کرد: قرار گرفتن الحاق روستاهای حریم در قالب طرح پایلوت از موازی‌کاری و ایجاد مشکل در این حوزه جلوگیری می‌کند، از این رو لازم است الحاقات در طرح پایلوت دیده شود.
زارعی با تاکید بر تهیه طرح توسعه آتی شهر یاسوج، گفت: در اطراف شهر یاسوج کاربری مناسب پیش بینی نشده و مشکلاتی در حوزه ارائه خدمات و توسعه وجود دارد که لازم است مدنظر قرار گیرد.
گوهرکانی مدیر کل جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت : این طرح مورد بررسی کامل قرار گرفته است اما هنوز مشاور این طرح یکبار نه با ما صحبت کرده است و نه نظرات ما را شنیده است و ما نگران این هستیم که زمین های کشاورزی ، زراعی و باغی به محدوده ی شهری اضافه شود و حتما در این خصوص نکته نظرات ما لحاظ شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار