معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی از آمادگی این معاونت برای استقبال از ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 11 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سید خلیل منبتی اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، فعالیت‌های گسترده این معاونت برای بهبود بخشیدن امور در بخش‌های مختلف اماکن متبرکه آغاز شده است.

وی با اشاره به مجموعه خدمات رفاهی و بهداشتی که به زائران در اماکن متبرکه رضوی ارائه می‌شود، تصریح کرد: برای رعایت مسائل بهداشتی، روزانه بازدیدهای مختلفی از میهمانسرای حضرت به منظور بررسی چگونگی رعایت مسائل بهداشتی انجام می‌گیرد و تمامی طبقات میهمان‌سرای حضرت قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان سمپاشی می‌شود.

منبتی گفت: همچنین روزانه مکان‌های با بار آلودگی بالا به منظور پیشگیری از انتقال بیماری‌های عفونی و واگیردار ضدعفونی می‌شود.

وی یادآور شد: ساماندهی وضعیت تردد در اماکن متبرکه، تشکیل گشت‌های بصیر، هدایت، هادی و طاهر، برنامه‌ریزی برای پرداخت و شست شوی ضریح و گنبد مطهر و پنجره‌های نقره و فولاد از جمله دیگر اقدامات معاونت اماکن متبرکه آستان قدس رضوی است.

به گفته وی ارتقای خدمات کفشداری، نظافت و شستشوی اماکن، غبارزدایی سطوح روضه منوره و رواق‌های متبرکه، معطرسازی فضای اماکن متبرکه، جایگزینی کتب ادعیه نو با کتب قدیمی و تعویض فرش‌های صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی نیز در دستور کار معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در ایام ماه مبارک رمضان قرار دارد.

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی افزود: همچنین طرح ضیافت اکرام رضوی طبق روال سال‌های گذشته برگزار خواهد شد که روزانه میزان 75 هزار کیلوگرم برنج، 60 هزار کیلوگرم گوشت و 75 هزار کیلوگرم سبزی برای اطعام وعده افطار زائران و مجاوران روزه‌دار بارگاه منور رضوی مورد نیاز است و از هم‌اکنون در حال آماده‌سازی این اقلام هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار