معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از بازنگری طرح جامع گردشگری استان در صورت تامین اعتبار خبر داد.
کد خبر: ۴۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 11 June 2015
به گزارش ایرنا به گزارش از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل، قادر تقی زاده روز پنجشنبه در نشستی با مسوولان بخش گردشگری و جهاد دانشگاهی اردبیل افزود: دو طرح کلان بازنگری طرح جامع گردشگری اردبیل و تهیه طرح تفصیلی آن و طرح مطالعاتی ثبت جهانی سبلان در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.

وی بیان کرد: این اداره کل آماده حضور در کارگروه مشترک با جهاد دانشگاهی با هدف مطالعه توریسم سلامت استان بوده و نقطه نظرات خود را در این مورد ارائه خواهد داد.

وی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و اثر طبیعی ، ملی سبلان با 77 چشمه آب گرم را از قابلیت های استان دانست و اظهار کرد: این استان سومین ایل عشایرنشین کشور بوده و جشنواره کوچ عشایر بیله سوار با هدف معرفی قابلیت های این بخش هفتم خرداد برگزار شد.

معاون گردشگری استان با بیان این که گردشگری علاوه بر مبحث فرهنگی باید جزو مباحث اقتصادی و اشتغال زایی در جامعه مطرح شود تا بتوان اعتبارات قابل توجهی در بخش گردشگری به دست آورد افزود: اگر گردشگری به عنوان اولویت دوم توسعه اقتصادی کشور باشد این امر باید در اعتبارات ملی و استانی و همچنین در تسهیلات بانکی بروز و نمود پیدا کند.

او گفت: مدیران دفاتر خدماتی ، هتلداران ، تورگردان ها و سرمایه گذاران در بخش گردشگری با ورود به مرحله اجرا با مشکلات فراوانی روبه رو می شوند که با آسیب شناسی ، پژوهش و فرهنگ سازی در این زمینه می توان بخشی از این مشکلات را از میان برداشت.

تقی زاده اضافه کرد: تاکنون همکاری خوبی با جهاد دانشگاهی در تهیه اطلس گردشگری استان و نظرسنجی از گردشگران ورودی جمهوری آذربایجان به ایران شده است.

وی گفت:حدود 10 درصد گردشگران خارجی از پایانه مرزی بیله سوار وارد کشور می شوند و 49 درصد از گردشگران آذربایجانی به قصد درمان به ایران سفر می کنند.

معاون پژوهشی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاه استان خراسان رضوی هم در این نشست گفت: طرح پیمایش ملی ارزش ها ، نگرش ها و رفتارشناسی گردشگری در ایران تهیه شده است.

مژگان عظیمی افزود: هم اکنون در مرحله بازخوانی نهایی و عقد قرارداد با سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور هستیم.

او با بیان این که گردشگر یکی از اعضای اصلی شکل دهنده مبحث گردشگری است هدف از تهیه این طرح را شناخت رفتار گردشگران بالقوه و بالفعل ذکر کرد و گفت: در این طرح رفتار گردشگران در مبداء سفرشان مورد مطالعه و رصد قرار خواهد گرفت.

او اظهار کرد: اعتبارات انجام این طرح در مبداء سفر گردشگران از سوی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور تهیه شده و در مقصد سفر گردشگر نیز در صورت اعلام نیاز استان ها توسط اداره کل میراث فرهنگی استان تامین می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار