سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی:
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت افزایش و استحکام هر چه بیشتر ارتباط حوزه و دانشگاه تاکید کرد.
کد خبر: ۴۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 10 June 2015

به گزارش  مهر، گودرز صادقی در اولین نشست علمی رویت هلال ماه تصریح کرد: سیاست دانشگاه محقق اردبیلی اجرای برنامه های متنوع علمی فرهنگی در تمامی حوزه است.

وی با تاکید به پرداخت علمی و موضوعی به مسائل و موضوعات روز جامعه، اضافه کرد: از جمله این موضوعات فعالیت های نجومی و ارتباط گیری با ستاد استهلال استان است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به رشد برنامه های فرهنگی و علمی این دانشگاه تصریح کرد: در عین حال این نهاد علمی آماده برگزاری برنامه های آموزشی و کارگاه های متنوع است.

صادقی افزود: در این میان تعامل حوزه و دانشگاه از جمله اهداف و سیاست های این مرکز آموزش عالی است و آماده ایم دوره های مورد نیاز این قشر را برگزار کنیم.

وی به ظرفیت های مختلف استان در عرصه های علمی تاکید کرد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در نظر دارد در تمامی عرصه ها ورود مطلوب علمی داشته باشد.

وجوه شرعی استهلال مورد توجه است

در این نشست عضو ستاد استهلال استان اردبیل نیز به ضرورت توجه نهادهای علمی به موضوع استهلال اشاره کرد و گفت: تکالیف شرعی و عبادی ما بر اساس ماه های قمری است و بر همین اساس اطلاع از حلول ماه یک ضرورت است.

علی غفاری با تاکید به ارتباط مستقیم انجام اعمال عبادی خاص با ماه قمری افزود: اطلاع از زمان دقیق حلول ماه وجوب شرعی دارد و به ویژه در ماه رمضان و شوال اهمیت ویژه پیدا می کند.

وی ماه رمضان را ماه بندی و خودسازی دانست و گفت: این ماه به عنوان فرصتی برای هم صحبتی با خدا در قرآن و روایات معرفی شده است و همان طور که روزه در این ماه واجب است، در اولین روز ماه شوال یا عید فطر نیز روزه گرفتن حرام است.

غفاری با اذعان به اهمیت علم ستاره شناسی در دین اسلام گفت: هر چند قرآن به امورات ستارگان توجه داشته و ستارگان را زینت آسمان نامیده است اما به این مقدار بسنده نکرده و ستارگان را آیت و نشانه ای برای خدواند خوانده است.

عضو ستاد استهلال استان تاکید دارد که قرآن بدون خرافه پردازی تدبیر در امور ستارگان را طرح کرده است و در حالی که انسان به امورات بسیاری دست یافته اما همچنان اسرار ناشناخته از آسمان باقی مانده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار