معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: اعدام‌هایی که در ملاء‌عام صورت می‌گیرد با رعایت تمام موازین اسلامی و حقوقی انجام می‌شود.
کد خبر: ۴۵۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲ 12 July 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم :کاظم غریب‌آبادی  در نشست خبری ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به فضاسازی رسانه‌های غربی درباره اعدام‌ها در ایران اظهار داشت: اجرای حکم اعدام حق‌الناس است و توسط اولیای دم اجرا می‌شود، علاوه بر آن بیش از 90 درصد از اعدام‌ها به دلیل جرائم مواد مخدر بوده است. 

وی با بیان اینکه در ایران سالانه بیش از 4 هزار نفر بر اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهد تصریح کرد: کشفیات مواد مخدر در ایران در یک سال اخیر به اندازه کل جهان بوده و اجرای حکم اعدام در ملا‌عام حکم بازدارنده‌ای است که  برای کاهش آمار توزیع‌کنندگان مواد مخدر استفاده می‌شود. 

غریب‌آبادی بیان کرد:  اعدام‌هایی که در ملاء‌عام صورت می‌گیرد با رعایت تمام موازین اسلامی و حقوقی انجام می‌شود. 

 معاون ستاد حقوق بشر ایران با اعلام اینکه هم اکنون تعداد 25 منشور حقوق بشر در کشور تعیین و در حال اجراست گفت: با اجرای این دسته از قوانین سعی داریم حقوق شهروندی را در تمامی مباحث دولتی و غیردولتی اجرا و از تضعیف شدن حقوق شهروندان دفاع کنیم. 

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته بیش از 50 سفیر از زندان اوین بازدید داشته‌اند گفت: براساس ادعای این تعداد سفرا هیچ گونه اتهامی مبنی بر رعایت نشدن حقوق شهروندی در زندان ایران وجود ندارد. 

غریب‌آبادی با بیان اینکه هم‌اکنون در ایران بیش از 3 میلیون نفر مهاجر و اتباع غیرمجاز ساکن هستند، گفت: همواره به این موضوع معتقدیم که در بحث رعایت حق و حقوق مهاجرت هیچ‌گونه انتقادی به دولت وارد نیست زیرا اغلب این افراد از شغل و بیمه خدمات درمانی برخوردار هستند.

وی در پاسخ به سئوال  یکی ازخبرنگاران مبنی بر وجود تحریم‌های حقوق بشر علیه ایران بیان کرد: تحریم‌های مربوط به حقوق بشر که در سال 2011 اعمال شده در حال اجراست و موضوع جدیدی وجود ندارد.

معاون امور بین‌الملل دبیر ستاد حقوق بشر افزود: در این تحریم‌ها نام 83 نفر و یک شخص حقوقی از جمهوری اسلامی مطرح است که موضوع آنها نیز منع سفر به کشورهای دیگر و ضبط دارایی آنها در خارج از کشور است و تمامی این افراد تحریم شده دارایی در خارج از کشور ندارند که بخواهد مسدود شود.

غریب‌آبادی گفت: اعمال تحریم‌های جدید به مباحث مختلفی بستگی دارد که اگر کشورهای اروپایی و آمریکا بخواهند در این بحث وارد شوند خود آنها نقض‌کننده حقوق بشر هستند و جامعه جهانی این مسائل را می‌داند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار