مسؤول دبیرخانه کانون‏‌های فرهنگی مساجد آذربایجان شرقی:
مسؤول دبیرخانه کانون‏‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از برگزاری دومین جشنواره سراسری «بانوی صبور» با موضوع حضرت زینب(س) در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷ 10 June 2015

به گزارش خبرنگار ما، محمد هادینیا، مسؤول دبیرخانه کانون‏های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی امروز با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: دومین جشنواره سراسری «بانوی صبور» در بخش های مختلف فرهنگی و هنری با هدف تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زینب کبری(س) برگزار می شود.

وی افزود: کانون الغدیر مسجد جامع شهر سیس، با نظارت دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی و با مشارکت ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با سیره و سنت حضرت زینب(س) و نیز تولید آثار فاخر فرهنگی هنری با بهره گیری از زندگی سراسر افتخار ونورانی ایشان اقدام به برگزاری جشنواره «بانوی صبور» کرده است.

هادی نیا ادامه داد: ارسال اثر در کلیه بخش های پنج گانه جشنواره فقط بر اساس موضوعات خطبه های حضرت زینب، مفهوم ولایت پذیری و ولایت در سیره حضرت زینب، حضرت درنگاه دیگران، مقام و منزلت حضرت زینب، حجاب و عفاف زینبی، اسوه های زینبی، زیبایی های واقعه کربلا از نگاه حضرت زینب (ما رایت الا جمیلا) و حضور اجتماعی و سیاسی زن مسلمان در جامعه است.

وی تصریح کرد: شناسایی ابعاد مختلف شخصیتی حضرت زینب(س) و ترویج سیره اخلاقی و سیاسی حضرت زینب(س) از جمله اهداف این جشنواره است که در بخش‌های کتاب‌خوانی با موضوع زندگانی حضرت زینب(س)، مسابقه وبلاگ نویسی، مسابقه نشریات تجربی، مسابقه شعر و دلنوشته و مسابقه پیامکی برگزار می شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‏های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره تصریح کرد: علاقه‌مندان تا دوم مهرماه سال جاری مصادف با عید قربان فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در استان آذربایجان شرقی ارسال کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که علاقه‌مندان برای دریافت متن کتاب «زندگانی حضرت زینب» گردآوری شده از سوی بعثه مقام معظم رهبری و سؤالات مسابقه مذکور می توانند به پایگاه های اطلاع رسانی جشنواره مراجعه کنند، گفت: پاسخ به سوالات به 2 روش پیامکی با ارسال یک عدد 7 رقمی به شماره 30004713303030 و اینترنتی با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره است.

هادی نیا با اشاره به شرایط شرکت در بخش مسابقه وبلاگ نویسی گفت: موضوع وبلاگ بایستی در رابطه با موضوعات جشنواره باشد، ضمن این‌که درج مشخصات فردی(نام و نام خانوادگی، میزان تحصیلات، شماره تماس) در پست الکترونیکی ارسالی الزامی است، آثاری که دارای شرایط مسابقه هستند انتخاب و از بین آنها آثار برتر از سوی داوران مسابقه تعیین می‌شوند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به بخش مسابقات نشریات تجربی این جشنواره اظهار داشت: این بخش ویژه نشریه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است و نشریات ارسالی باید منتسب با کانون های فرهنگی هنری مساجد باشند.

وی همچنین با اشاره به بخش شعر و دلنوشته‌ جشنواره نیز گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این بخش می‌توانند اشعار و دلنوشته های خود را با محوریت موضوعات فراخوان جشنواره ارسال کنند، علاقمندان بخش شعر می توانند در دو بخش شعر نو و کلاسیک شرکت کنند، هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر سه اثر را ارسال کند.

هادی نیا با اشاره به بخش مسابقه پیامکی بانوی صبور گفت: بهترین جمله پیرامون فضائل و مناقب حضرت زینب کبری(س) در این جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرد، جمله‌ها باید حداقل در پنج کلمه و حداکثر در 12 کلمه به سامانه پیامکی 30004713303030 ارسال شود.

به گفته مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی داوری آثار بعد از اتمام مهلت فراخوان ظرف حداکثر 15 روز انجام خواهد شد و نفرات برگزیده در تاریخ 16 مهرماه مصادف با روز مباهله از طریق پایگاه های اطلاع رسانی جشنواره معرفی خواهند شد.

گفتنی است، پایگاه های اطلاع رسانی www.javananemasajed.ir ، www.dkm.az.ir و www.alghadirsis.ir و همچنین شماره‌های 33339006- 041 داخلی 105 و 106 آماده پاسخ‌گویی به سؤالات علاقه‌مندان است.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی دبیرخانه در تبریز، بلوار 29 بهمن ـ جنب بیمارستان 29 بهمن ـ مجتمع فرهنگی هنری تبریز، دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی نیز مراجعه کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :