معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، از اجرای طرح اوقات فراغت تابستانی در ۳۳ مرکز کانون در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 10 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر ،سیامک حجت‌الاسلامی ، در خصوص برنامه‌های اوقات فراغت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در تابستان ۹۶ گفت: ما امسال هم مثل سال‌های قبل علاوه بر فعالیت‌های جاری مرکز - فعالیت‌های دیگری نیز در تابستان داریم.

وی افزود: برای هر مرکز به جز امانت کتاب ۴۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی تعریف شده است و علاوه بر اینها یک سری فعالیت۲های ویژه در فصل تابستان و با توجه به
استقبال خانواده‌ها تعریف شده است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تاکید کرد: هدف ما از انجام این فعالیت‌ها پر کردن اوقات فراغت نبوده، بلکه هدف ما غنی کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است.

افزودن بخش‌های جدید در طول تابستان به ۴۰ فعالیت تعریف شده کانون پرورش فکری

وی افزود: معمولا ما در رشته‌های هنری نقاشی، خوشنویسی و سفال کلاس‌هایی را داریم و امسال به بخش‌های دیگری چون موسیقی، آموزش هوش ریاضی و مکعب روبیک ورود کردیم.

حجت‌الاسلامی تصریح کرد: ۱۳ مرکز کانون پرورش فکری ودکان و نوجوانان در شهر کرمانشاه و ۲۰ مرکز در سایر شهرستان‌های استان این آموزش‌ها را ارائه می‌دهند. همچنین یک
مرکز سیار و یک مرکز پستی نیز داریم که برای روستاها این خدمات را ارائه می‌دهند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از آغاز کلاس‌های فوق در مرکز کانون پرورش فکری استان خبر داد و گفت: کلاس‌ها از اول تیر ماه تقریبا در مرکز ما شروع شده است.

وی کشف و شکوفایی استعدادهای هنری، علمی و... را یکی از اهداف تشکیل کلاس‌ها و فعالیت‌های کانون های پرورش فکری برشمرد و گفت: بسیاری از بچه‌هایی که وارد مراکز کانون می‌شوند کاملا با علاقه و میل خود کودک و نوجوان بوده و اجباری در این زمینه وجود ندارد، لذا بسیاری از شخصیت‌های بزرگ فرهنگی و هنری به نیکی از کانون یاد می‌کنند و رشد و شکوفایی خود نشات گرفته از حضور در کانون می‌دانند.

یک پنجم افراد مخاطب و اعضای کانون‌های پرورش فکری جزو افراد موفق هستند

حجت‌الاسلامی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به محدودیت‌های ما، همه بچه ها را تحت پوشش نداریم و در ۱۳ مرکز شهر کرمانشاه جعیت ۲۹۰ هزار دانش آموز ابتدایی و اول متوسطه کرمانشاه را نمیتوانیم پوشش دهیم وامکانات ما در این زمینه محدود است.

وی گفت: می توان با اطمینان گفت که حدود یک پنجم جمعیت مخاطب و اعضای مراکز کانون ما همه جزو افراد موفق هستند و همه بچه هایی هستند که اعتماد به نفس دارند، اهل مطالعه هستند و در جمع می‌توانند صحبت کنند و همه در آینده جزو افراد موفق خواهند بود.

والدین اجازه دهند تابستان را کودکان یا نوجوانان به انتخاب خود سپری کنند

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، از برگزاری حدود ۱۰۰ کلاس ۱۵ نفری کانوندر طول تابستان خبر داد و گفت: تابستان مقداری استقبال بیشتر است و حدود ۱۵۰۰ نفر در این کلاس ها شرکت می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: در بحث اوقات فراغت خانواده‌ها به ویژه مادرها روی چشم و هم چشمی کلاس‌های متعدد برای فرزندانشان در نظر بگیرند و اجازه دهند خود کودک و نوجوان نیز نظ دهد و انتخاب کند. متاسفانه دیده می‌شود والدین تابستان را با کلاس‌های کمک درسی پر می‌کنند در حالی که کودک یا نوجوان ۹ ماه را در آموزش مستقیم درس به سر برده  است. لذا اجازه دهید تابستان هرکلاسی را که دوست دارد انتخاب کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار