مدیر املاک اداره راه و شهرسازی قم خبر داد
مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم از رفع تصرف ۲۶ هزار مترمربع از زمین‌های ملی در قم خبر داد.
کد خبر: ۴۵۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 08 July 2017
به گزارش تابناک قم، مجتبی صفری با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سه‌ماهه ابتدای امسال در اداره املاک و حقوقی این اداره کل اظهار داشت: در مدت سه ماه حدود 30 فقره دعاوی مطرح‌شده توسط این واحد موردبررسی قرارگرفته و منجر به صدور رأی شده که از حیث ارزش و نوع بسیار قابل‌توجه بوده است.

وی با اشاره به وجود حدود 30 هزار هکتار از اراضی قم در تصرف سازمان ملی زمین و مسکن ابراز کرد: اداره کل راه و شهرسازی به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن کشور مالک این میزان از اراضی بوده و با استفاده از یگان حفاظت از اراضی وظیفه حراست از اراضی دولتی را دارد.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: یگان حفاظت از اراضی ملی با گشت‌های روزانه وظیفه رصد هرگونه تصرف را بر عهده دارد و به‌محض مشاهده هرگونه تصرف نسبت به رفع آن اقدام و در صورت اعتراض متصرف پرونده‌ای از آن تشکیل و برای رفع تصرفات اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 5 فقره تخلف در تصرف اراضی ملی در قم صورت گرفته است، عنوان کرد: در سه مورد آن زمین‌هایی به مساحت حدود 26 هزار مترمربع رفع تصرف شد که ارزش ریالی این زمین‌ها بالغ‌بر 30 میلیارد ریال بوده است.

صفری تصریح کرد: در سه مورد دیگر از این تخلفات دیوارکشی‌هایی به مساحت 350 مترمربع در جاده قدیم قم-تهران و شهر کهک مشاهده شد که از ادامه تصرف آن جلوگیری به عمل آمد و پرونده آن در دست اقدام است.

وی با درخواست از مردم برای همکاری در مورد تصرفات غیرقانونی در قم گفت: زمین‌های ملی از حقوق بیت‌المال به شمار می‌آید و از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به اراضی دولتی و ساخت‌وساز غیرقانونی مراتب را در ساعات اداری به شماره تلفن 37778647و با پیش‌شماره 025(یگان حفاظت از اراضی )اطلاع دهند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار