کد خبر: ۴۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 09 June 2015

 

 
 

طرح گردآوری، تدوین و نگارش کتاب خاطرات رزمندگان و فرماندهان مرکز آموزشی خاصبان تحت عنوان « خاصبان 35 کیلومتر» توسط دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری این استان آغاز شد.

 

بر پایه این گزارش، سومین رزمنده‌ای که برای نگارش کتاب "خاصبان 35 کیلومتر" به مدت دو ساعت پای صحبت‌هایش نشسته شد، ناصر مولایی بود. وی متولد 1347 خیابان "دوه‌چی" تبریز می‌باشد.

 

ناصر مولایی گفت: به عنوان بسیجی وارد مرکز آموزشی خاصبان شدم و در سال 1385 از سپاه پاسداران بازنشست گردیدم.

 

او با این‌که به‌عنوان مربی در خاصبان مشغول کار بودم ولی هر وقت زمزمه‌های عملیاتی، بلند می‌شد دل از این آموزشگاه کنده و به دوستانم در خط مقدم جبهه ملحق می‌گردیدم و بعد از پایان عملیات دوباره به میعادگاه خودم که آموزشگاه خاصبان باشد، برمی‌گشتم.

 

مولایی خاصبان را میعادگاه عاشقان و رزمندگان لشکر همیشه پیروز 31 عاشورا عنوان کرد و افزود: لشکر همیشه پیروز 31 عاشورا به سان معبری است که مردان بزرگی را به دیار آسمانیان پیوند داده است.

 

وی جمع‌آوری، نگهداری و استفاده از خاطرات دفاع مقدس را یکی از راه‌های زنده‌نگهداشتن بخشی از تاریخ پرعظمت این مملکت دانسته و روشی کارآمد برای اشاعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و نوجوانان بیان نمود.

 

وی این اقدام حوزه هنری را قابل تحسین خواند و گفت: انتقال از خودگذشتگی و ایثار رزمندگان به نسل جوان، تأثیر بسیار زیادی در ارتباط و پیوند این قشر از جامعه با جوانان و نوجوانان دارد.

 

لازم به ذکر است در "خاصبان 35 کیلومتر" سعی خواهد شد با تعدادی از رزمندگان و مربیان این مرکز آموزشی مصاحبه و خاطرات تلخ و شیرین آنها گردآوری گردد.

 

بیشتر بخوانید:
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار