کد خبر: ۴۵۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳ 08 July 2017
دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: صعود به جام جهانی حاصل کار همه و متعلق به مردم است و هیچکس نباید آن را مصادره کند.
 
اسدی: آقای کی روش! به چه حقی شما عدد 4 را نشان دادی؟به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛​ شب گذشته کارلوس کی روش در بیانیه ای بسیار تند علیه علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال موضع گیری کرد و او را جادوگری نامید که علیه منافع تیم ملی کار می کند و مدیر و سرپرستی ناتوان و بی مصرف است که هیچ کاری برای بهبود فدراسیون فوتبال ایران انجام نداده است و باید از فدراسیون برود؛ به همین بهانه به سراغ اسدی رفتیم و در خصوص این موضوع با وی گفتگو کردیم.
علیرضا اسدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ درباره بیانیه ای که کارلوس کی روش شب گذشته علیه وی صادر کرد گفت: از روزهای اولی که به فدراسیون فوتبال آمدم به خاطر مسئولیتی که داشتم باید پیگیر وضعیت تیم ملی باشم و این کار را در جلسات مختلفی که با کی روش داشتم انجام می دادم. ما وقتی که یک مربی گران قیمت خارجی به کشورمان می آوریم توقع داریم که دانش فنی اش نهادینه شود و او این دانش را در اختیار مربیان داخلی بگذارد اما متاسفانه نه تنها این چنین نشد بلکه کی روش از همان روز اول نسبت به من موضع گیری کرد.
وی ادامه داد: کارلوس کی روش از زمانی که به  ایران آمد به همه توهین کرده و این دفعه اولش نیست؛ او به وزیر ورزش، ترابیان، کفاشیان، تاج، عزیز محمدی، دستیاران ایرانی اش، مربیان لیگ و خیلی های دیگر توهین کرده است و وقتی به کسی که مسئولیت و جایگاه حقوقی دارد توهین می شود یعنی به تمام ملت ایران توهین شده است. شاید خیلی از کسانی که به آنها توهین شده خویشتن دار باشند و پاسخی به صحبتهای کی روش ندهند، حتی من هم بارها در برابر توهین های او سکوت کردم اما حالا که وضعیت تیم ملی مشخص شده وظیفه من است که در برابر توهین های او سکوت نکنم؛ زیرا او به ملت ایران توهین کرده است.
اسدی گفت: 2 بار از کی روش خواستم تا با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی با هم مناظره کنیم اما قبول نکرد؛ حتی الان هم حاضرم با وی در برنامه های تلویزیونی مناظره کنم. او سالی 7 میلیارد تومان پول می گیرد تا دانشش را در ایران نهادینه کند اما متاسفانه نه تنها چنین کاری نمی کند بلکه با انواع و اقسام توهین ها کادر ایرانی را از تیم ملی کنار گذاشت. حالا که دیگر نگرانی بابت تیم ملی نداریم باید یکبار برای همیشه جلوی این اتفاقات را گرفت حتی اگر این موضوع باعث شود من از جایگاه کنونی کنار بروم اما باید این اتفاق رخ دهد.
دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: تیم ملی فوتبال به جام جهانی صعود کرد و این صعود حاصل تلاش تمامی ارکان فدراسیون، از نگهبان جلوی در تا رئیس فدراسیون و مردم ایران است. نباید صعود به جام جهانی را کسی به نام خودش مصادره کند؛ آقای کی روش! شما به چه حقی بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی عدد 4 را نشان دادی؟! باید عدد 5 را به خاطر پنجمین صعود تیم ملی به جام جهانی نشان می دادی؛ این صعود و شادی متعلق به ملت قهرمان ایران است و هیچکس نباید آن را به نام خود مصادره کند.
وی خاطرنشان کرد: این ادبیاتی که کی روش دارد متناسب شخص خودش است؛ ما کشوری هستیم با 7 هزار سال تمدن و قدمت و نباید یک شخص خارجی به خودش اجازه دهد به ملتی با چنین تمدن و فرهنگی توهین کند. من به عنوان یک مسئول به دنبال منافع ملی هستم و ذره ای برای رسیدن به نتیجه کوتاه نمی آیم. تا الان اگر مصاحبه ای نکردم از روی ترس نبود و به خاطر شرایط تیم ملی سکوت کردم اما اکنون شجاعت دارم که حتی بعد از رفتنم هم صحبت کنم و از منافع ملی دفاع کنم.
اسدی در ادامه تصریح کرد: نمی خواهم شیرینی صعود به جام جهانی را برای مردم تلخ کنم اما باید به این موضوع رسیدگی شود و با یک تصمیم قاطع و محکم کاری کرد که دیگر شاهد این چنین صحبتهایی نباشیم. در کجای دنیا سرمربی تیم ملی برای فدراسیون تصمیم می گیرد؟ چرا وقتی فدراسیون تصمیم می گیرد کادرایرانی تیم ملی باید در اردوی دوبی حضور داشته باشند کی روش آنها را از اردو اخراج کرد؟ این مسائل بد است.
وی افزود: هر موقع می شود جلوی هر اتفاقی را گرفت و هر کسی در هر جایگاهی که هست باید عرصه خود را بشاسد و حدود خود را رعایت کند. هزینه این کار را هم باید هر چه که باشد پرداخت کرد ما نباید به خاطر قهرمانی پا روی اصول خود بگذاریم؛ قهرمانی پیوسته با دانش فنی پیوسته شیرین است و من نیز طرفدار قهرمانی هستم اما با شیوه خودش.
دبیرکل فدراسیون فوتبال در پایان گفت: مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در این مدت با مدیریتی بسیار خوب نگذاشت حاشیه ها روی عملکرد تیم ملی تاثیر بگذارد و به قول معروف او بارها دندان روی جگر گذاشت و عکس العملی نشان نداد اما من به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال از امروز هر کاری که باید انجام می دهم تا منافع ملی و آرمان های کشورم حفظ شود و نمی گذارم کسی به ملت سربلند ایران توهین کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار