رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: همه تلاش های خود را برای صیانت از آرای مردم در انتخابات اسفندماه سال جاری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به کار خواهیم گرفت.
کد خبر: ۴۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰ 09 June 2015
به گزارش ایرنا سیدشهاب الدین چاوشی روزسه شنبه در نخستین نشست ستاد انتخابات استانداری تهران افزود: به همه فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه های انتخابیه تاکید می شود که استانداری و همه دستگاه های اجرایی به عنوان نمایندگان دولت در استان مکلف به رعایت امانت و حفظ بی طرفی در انتخابات بوده و از همه مدیران دولتی در هر رده ای چنین انتظاری می رود.

وی گفت: هیات های اجرایی انتخابات در سطح استان تهران مکلفند در چارچوب قانون همکاری لازم را با هیات های نظارت تعیین شده از سوی شورای نگهبان معمول دارند.

چاوشی تاکید کرد: انتظار می رود با تعامل سازنده و پرهیز از حاشیه ها و اختلافات بی حاصل به انتخابات و حضور حداکثری مردم به عنوان یک پشتوانه جدی برای نظام جمهوری اسلامی درآید و با تشکیل این دو مجلس مهم، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، شاهد ثبات سیاسی کشور و تحقق اراده عمومی مردم در شکل گیری این دو نهاد حساس و سرنوشت ساز باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران خطاب به گروه های مردمی و اصحاب فعال سیاسی تاکید کرد که اخلاق را اساس فعالیت های انتخاباتی خود قرار داده و به شرایط حساس کشور و رعایت حریم های قانونی توجه لازم را داشته باشند.

وی انتخابات را فرصتی برای بازنگری ملت در صلاحیت صاحبان قدرت سیاسی و تصمیم گیران کشور دانست و افزود: انتخابات اساسی ترین مولفه پیوند میان جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

چاوشی گفت: امروز انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصتی بزرگ برای ملت ایران است که نشان دهند که هم اسلام را دوست دارند و هم به تشخیص سیاسی و حق سیاسی خود برای اصلاح امور کشورشان پایبند می باشند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد: مردم با رای به نخبه ها، اهل درد و دیانت، دانش، تعهد و تخصص، فرصت طلبان را در دسترسی به عرصه های قدرت سیاسی ناکام خواهند گذاشت و با انتخاب آگاهانه و حساب شده خود آرزوهای تاریخی استعمار را در جایگزینی مهره های فاقد خاصیت خنثی خواهند کرد.

چاوشی ایجاد هماهنگی های لازم درباره حسن اجرای قوانین انتخاباتی کشوردر تمامی مراحل را به عنوان بالاترین مرجع ذی صلاح در سطح استان تهران از وظایف مهم ستاد انتخابات برشمرد و افزود: پشتیبانی همه جانبه دست اندرکاران اجرایی انتخابات در همه مراحل و بسیج امکانات سازمان ها و نهادهای دولتی و مردم در جهت برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات از دیگر وظایف این ستاد است.

وی تاکید: مسوولیت اجرایی کار انتخابات در هر حوزه انتخابیه بر عهده فرمانداران و بخشداران در سطح استان تهران است و ستاد در جهت تقویت بنیه آنان برای انجام صحیح و به موقع وظایف قانونی محوله مساعدت خواهد کرد.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری به صورت همزمان هفتم اسفندماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار