معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: دمای هوای استان به حالت طبیعی بازگشت.
کد خبر: ۴۵۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ 06 July 2017

به گزارش تابناک : احمد اسدی اظهار کرد: در ارتباط با گرمای هوا روزهای شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری اطلاعیه صادر شد و اعلام شد که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد افزایش قابل ملاحظه دما در آسمان مازندران هستیم.

وی ادامه داد: افزایش دمای هوای مازندران طی روزهای گذشته در دوره آماری تیر ماه طی 15 سال اخیر سابقه نداشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران افزود: با توجه به افزایش دما و اطلاعیه اداره کل هواشناسی برای پیشگیری از آتش‌سوزی در جنگل و همچنین جلوگیری از خسارت در واحدهای دامداری و مرغداری باید تمهیدات لازم اندیشیده می‌شد.

اسدی با بیان اینکه از شب گذشته با شمالی شد جریانات شاهد رشد ابر در برخی از مناطق مازندران هستیم، اضافه کرد: حتی در خط ساحل دریا بارش‌های رگباری در تصاویر راداری مشاهده شد.

وی تصریح کرد: طی روزهای آینده دمای هوای مازندران نسبت به روز گذشته کاهش می‌یابد و به حالت نرمال و طبیعی برمی‌گردد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز تا اواسط هفته آینده شاهد رشد ابر در آسمان مازندران هستیم که احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده در برخی از مناطق استان دور از انتظار نخواهد بود.

اسدی یادآور شد: بیشینه دمای هوا طی 24 ساعت گذشته مربوط به شهرهای پل‌سفید و گلوگاه 39، ساری و دشت‌ناز 38 و قائم‌شهر و کیاسر 37 و کمینه دما نیز مربوط به بلده با 11 درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین کمینه دمای هوای ساری صبح امروز به 27 درجه سانتی‌گراد رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به شمالی شدن جریانات و افزایش رطوبت هوا نیاز است در مصرف منابع انرژی، آب و برق مدیریت لازم صورت گیرد.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود و برای شنا مناسب نیست.





منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار