کد خبر: ۴۵۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 06 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر گروه نظارت بر قراردادهای سرمایه‌گذاری شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور از ورود سرمایه‌گذاران ترکیه به سرمایه‌گذاری ساخت نیروگاه حرارتی در یزد خبر داد.جمشید سجده‌ای صبح امروز در نشست سرمایه‌گذاری خارجی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یزد با اشاره به برخی قراردادهای منعقد شده با سرمایه‌گذاران خارجی اظهار داشت: به تازگی قرار داد تولید پنج هزار مگاوات برق با سرمایه گذاران ترکیه بسته شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر دو سایت برای تولید دو هزار مگاوات نیروگاه برق در شهرهای ساوه و زاهدان تحویل سرمایه‌گذاران ترک شده و بقیه نیز در حال انجام سرمایه گذاری هستند.

سجده ای همچنین از امضاء تفاهم نامه با سه شرکت کشورهای کره جنوبی، ژاپن و فرانسه برای تولید سه هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه برق خبر داد و تصریح کرد: تفاهم نامه با این سه شرکت به امضاء رسیده و مذاکرات برای انجام عقد قرار داد در حال انجام است.

وی، فراهم کردن مقدمات انجام سرمایه گذاری خارجی و ورود سرمایه گذاران در زمینه تولید برق، نیازسنجی، رصد امکانات و شرایط موجود و نیاز بازار، امضاء تفاهم نامه و قرار داد عملیات اجرایی احداث نیروگاه و معرفی محل اجرای پروژه را از فعالیت شرکت های مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور برشمرد.

سجده ای با بیان اینکه دوره تضمینی خرید برق سرمایه گذاران خارجی در قرارداد مشخص می شود، عنوان کرد: طبق توافق و قرارداد، سرمایه گذاران پس از طی مدت زمان خرید و فروش تضمینی، می توانند برق تولیدی خود را در بازار آزاد به فروش برسانند و یا نیروگاه خود را به دولت واگذار کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار