مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: از زمان اغاز برداشت گندم تاکنون بیش از ۱۶۵ هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاهی خریداری شده است.
کد خبر: ۴۵۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 06 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،مظفر رحیمی اظهار داشت: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم تاکنون بیش از 165 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری و در سیلوهای استاندارد ذخیره‌سازی شده است.

وی درباره پرداخت مطالبات گندمکاران کرمانشاهی گفت: تاکنون بیش از 606 میلیارد ریال از پول کشاورزان از طریق بانک عامل به کشاورزان کرمانشاهی واریز شده و مابقی نیز با برنامه‌ریزیهای انجام شده از طرف دولت به زودی به حساب آنها واریز خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه خرید گندم با کیفیت و رعایت مفاد دستورالعمل خرید تضمینی گندم توسط مراکز خرید تضمینی گندم الزامی است عنوان کرد: براساس دستورالعمل خرید تضمینی گندم همه ساله و قبل از آغاز فصل خرید تضمینی گندم مراکز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مکلف به معرفی باسکول‌های خود به اداره استاندارد هستند.

وی افزود: در این ارتباط نیز کارشناسان اداره استاندارد نسبت به کالیبره کردن واستانداردسازی و اعطای گواهی باسـکول استاندارد به مراکـز خرید اقدام می‌کنند و در طول فصل خرید چندین ناظر از جمله عاملان ذیحساب شرکت غله و خدمات بازرگانی، ناظران حراست، ناظران سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاههای نظارتی  بر فرآیند خرید تضمینی گندم با کیفیت از کشاورزان نظارت کامل دارند.

رحیمی گفت: به منظور رفاه حال کشاورزان در سطح استان کرمانشاه 70 مرکز خرید تضمینی گندم  در نظر گرفته شده و کشاورزان می‌توانند با ارائه معرفی نامه سازمان جهـاد کشـاورزی که توسط مراکز خـدمات آن ســازمان صادر می‌شود اقدام به تحویل گندم خود به هر یک از مراکز سطح استان کنند و در این خصوص جای هیچگونه نگرانی برای کشاورزان نیست.

وی تحویل گندم با کیفیت و محاسبه دقیق افت گندم و رعایت دقیق مفاد دستورالعمل خرید تضمینی گندم ابلاغی از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران را توسط مراکز خرید تضمینی الزامی دانست و از تمام کشاورزان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در ابتدا موارد را با ناظرین حاضر در مراکز خرید در میان گذاشته تا ضمن بررسی موارد تذکرات لازم به ایشان داده شود یا هرگونه انتقاد، پیشنهاد یا شکایات احتمالی خود را در تماس با شماره تلفن 38220902-083 با روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور در میان بگذارند.

رحیمی از کشاورزان خواست تا از برداشت زود هنگام محصول خود خودداری کنند زیرا رطوبت بالا باعث ایجاد افت و نیز کپک زدی و فساد محصول می‌شود و افزود: مراکز خرید سطح استان از ساعت 8 صبح تا 8 شب اقدام به خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان می‌کنند و تحویل گندم در ساعاتی خارج از ساعات کـاری مراکز ممنــوع است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار