رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی از دستگیری هزار و 800 مجرم با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان خبر داد و گفت: چهارم تیر ماه سال‌جاری 3.5 تن مواد مخدر در محل اردوگاه آموزشی ثامن‌الائمه مشهد امحا می‌شود.
کد خبر: ۴۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 09 June 2015
حسین مولوی‌نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون عملکرد پلیس مواد مخدر خراسان رضوی اظهار کرد: سال 93 بیش از 20 تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی استان کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه همچنین حدود 3 تن توسط مرزبانی در استان کشف شد، افزود: سال گذشته بیش از 21 هزار نفر افراد مرتبط با جرائم مواد مخدر در خراسان رضوی دستگیر شدند و 67 باند ورود و توزیع مواد مخدر نیز در استان متلاشی شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین توقیف بیش از 500 دستگاه انواع خودرو‌ی سبک و سنگین قاچاقچیان و ارجاع حدود 18 هزار و 800 فقره پرونده مرتبط با مواد مخدر به مراجع قضایی از دیگر آمار مرتبط با این حوزه انتظامی بوده است.

مولوی‌نسب با اشاره به طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، کنترل محور‌های مواصلاتی و برخورد با خرده‌فروشان خاطرنشان کرد: از سال 90 با آغاز طرح ارتقای امنیت اجتماعی تاکنون به نتایج خوبی دست یافته‌ایم و بیش از 10 تن مواد مخدر در راستای طرح امنیت اجتماعی حاصل کشف شده و 12 هزار و 400 نفر در اجرای این طرح دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در ارتباط با آموزش‌های پلیس در سال 93 بیان کرد: 183 کلاس‌ و کارگاه‌ آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد، 179 جلسه کارشناسان پلیس با ادارات و سازمان‌های دولتی و 137 جلسه با مدیران و زائران حج تمتع و واجب بر پا شده است که طی این کلاس‌ها نکات آموزشی به افراد منتقل شده است.

وی با اشاره به برپایی 38 نمایشگاه و توزیع 11 هزار بروشور در بین مردم در سال 93، اظهار کرد: از ابتدای سال 94 تاکنون 3.5 تن مواد مخدر کشف، بیش از 4 هزار 800 نفر دستگیر و برای 4 هزار و 155 پرونده در ارتباط با این موضوع تشکیل شده‌ است، همچنین بیش از 130 دستگاه انواع خودرو توقیف و 18 باند ورود و توزیع مواد مخدر در استان شناسایی شده‌اند.

مولوی‌نسب با بیان اینکه 10 مرحله طرح ارتقاء امنیت اجتماعی از ابتدای سال تاکنون اجرا شده است، بیان کرد: دستگیری هزار و 500 نفر مجرم و کشف 800 کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای امسال در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی صورت گرفته و به همین منظور 17 جلسه آموزشی در مراکز دولتی، سازمان‌ها و کارخانجات و 22 جلسه آموزش در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها برپا شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، از در دستور کار قرار گرفتن پنج محور برای مبارزه با مواد مخدر در سال 94 خبر داد و اعلام کرد: مقابله با ورود مواد مخدر از طریق مرز‌های کشور و خراسان رضوی، مقابله با توزیع در داخل کشور و استان، آموزش شیوه پیشگیری از اعتیاد، همکاری پلیس با دانشگاه علوم پزشکی برای درمان معتادان و مصرف‌کنندگان و پاکسازی شهر از وجود معتادان و کارتن خواب‌ها در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور و استان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: قانون دادرسی مدنی شامل 570 قانون جدید و 230 تبصره می‌شود که امیدواریم از ابتدای تیر ماه امسال همزمان با سایر کشور در خراسان رضوی اجرایی شود.

مولوی‌نسب با بیان اینکه آمار ابتلا به اعتیاد در کشور به هیچ وجه نگران‌کننده نیست و شرایط تحت کنترل قرار دارد، اظهار کرد: یکی از عوامل گرایش جوانان به اعتیاد سایت‌های مجازی و شبکه‌های ماهوار‌ه‌ای هستند که به رقم فضاسازی برای تخریب جوانان اقدام به آموزش شیوه ساخت موادمخدر کرده‌اند اما با توجه به همه این عوامل اعتیاد در کشور ما تحت کنترل است و به هیچ وجه نگران‌کننده نیست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با اعلام اینکه سرکشی به آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، عطاری‌ها و دیگر واحد‌های صنفی در استان انجام می‌شود، گفت: تمام تذکرات و نکات در مورد مبارزه با مواد مخدر به واحد‌های صنفی ابلاغ شده است و هیچگونه تخلفی در این زمینه (قرص‌های لاغری، ترامادول، معجون بیرجندی، ریتالین و...) مورد قبول نیست.

وی تصریح کرد: چهارم تیرماه جاری همزمان با هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر 3.5 تن مواد مخدر در محل اردوگاه آموزشی ثامن الائمه مشهد امحا می‌شود.

مولوی‌نسب تاکید کرد: خراسان رضوی در دهه‌های گذشته تبدیل به بارانداز قاچاقچیان شده بود اما با توجه به اقدامات و هماهنگی خوب مسئولان استانی در حال حاضر خراسان رضوی از ناامن‌ترین نقاط کشور برای قاچاقچیان است و به خوبی در این استان با مواد مخدر مبارزه شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با بیان اینکه مردم مهم‌ترین عامل و نیروی کمکی پلیس برای مبارزه با مواد مخدر هستند، افزود: مردم علاوه بر شماره تلفن 110 می‌توانند به صورت 24 ساعته از طریق شماره تلفن 2183998 با ستاد خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر در ارتباط باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار