مسئول دبیرخانه هیات مقررات‌زدایی گفت: می‌بایست شرایط سازمان میراث برای فعالیت سایت‌های گردشگری با شرایط گرفتن ای‌نماد یکی می‌شد تا متقاضیان به دو سازمان مراجعه نکنند.
کد خبر: ۴۵۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲ 04 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری مهر،عماد الدین سخایی گفت: براساس ماده ۵۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، هیات مقررات زدایی تشکیل شد که هیات فرا قوه ای و دارای ۹ عضو است یک عضو آن که رئیس آن وزیر اقتصاد است. دو نماینده مجلس، رئیس اتاق تعاون، رئیس اتاق  بازرگانی، رئیس دیوان محاسبات، رئیس سازمان بازرسی، رئیس دادستانی کل کشور و یا نمایندگان آنها نیز از اعضای دیگر آن هستند که اختیار این هیات در آن ماده نیز توضیح داده شده است تا به بررسی مجوزها، موانع قانونی صدور مجوزها، شرایط، مدارک، سقف زمانی صدور مجوزها و... بپردازد. علاوه بر این درباره بخش نامه ها و سایر مقررات و آیین نامه‌هایی که دستگاهها مصوب می کنند را مرور و اصلاح کرده و پیشنهاد خود را به مجلس می دهد.

مدیرکل دفتر پایش و بهبود محیط کسب و کار بیان کرد: مجوز E  به عنوان مجوز شروع کسب و کارهای اینترنتی شناخته شده است یعنی فعالیتی که براساس آن پرداخت‌ها و خریدهای اینترنتی انجام می شود و اگر کسی شرایط گرفتن مجور E را داشته باشد کار قانونی انجام داده است.

وی درباره مجوز T نیز گفت: مجوزهای سازمان میراث فرهنگی برای کسب و کارهای اینترنتی در هیات و کمیته در حال بررسی است اما مجوز T با توجه به موانع قانونی در کمیته مصوب نشده است و البته در کمیته‌ای با حضور معاون گردشگری به سازمان میراث فرهنگی اعلام شد که اگر می خواهید این سایت ها مدارکی داشته باشند بهتر است به هیات اعلام کنید تا مجوز E با اعمال همان شرایط مورد نظر شما داده شود. در این صورت بحث مراجعه مردم به دو نهاد و سازمان و دریافت مجوزهای جداگانه کمتر می شود و در زمانی که متقاضی می خواهد مجوز E را بگیرد همان زمان باید شرایط سازمان میراث فرهنگی را نیز احراز کرده باشد. وظیفه ذاتی هیات مقررات زدایی این است که از این مراجعات چند باره جلوگیری کند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار