معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد؛
اکنون تعداد مددکاران از یک هزار و 900 مددکار با سرانه 890 پرونده به 3 هزار و 800 نفر با میانگین 440 پرونده تغییر پیدا کرده است.
کد خبر: ۴۵۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸ 04 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، دکتر فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، با اشاره به نگاه های ویژه رهبری و تاکیدات ایشان نسبت به جامعه محرومان و نیازمندان، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه ویژه ای به کمیته امداد دارند و این امر نشان از اهمیت رسیدگی به امور نیازمندان است که باید در ارائه خدمت به این جامعه علاوه بر کسب رضای خداوند، رضای مددجویان هم نیز، کسب شود.
وی، تعامل دوسویه بین مددکار و مددجو را مطرح کرد و ادامه داد: در واقع هدف کمیته امداد، توانمندسازی است و این نهاد باید محلی برای عبور نیازمندان و قشر محروم باشد و ایجاد وابستگی دائمی نکند تا در نهایت زمینه توانمندی و عزت خانواده ایجاد شود.
رهبر، از اجرای طرح همیار مددکار، در دفتر مرکزی خبر داد و تصریح کرد: مددکاری شغلی سخت و پر استرس است که باید در این خصوص از تمام توان به نفع نیازمندان بهره جست و برای همین امر به هر یک از یک از پرسنل 5 پرونده برای رسیدگی مشکل تحویل می شود تا با این شغل آشنا شوند.
 وی از تغییرات صورت گرفته در حوزه مددکاری مانند تخصیص یک سری امکانات ومزایابه مددکاران گفت و تصریح کرد: با توجه به اهتمام ویژه به خدمات مددکاری، هم اکنون تعداد مددکاران از یک هزار و 900 مددکار با سرانه 890 پرونده به 3 هزار و 800 نفر با میانگین 440 پرونده تغییر پیدا کرده است.
وی از برون سپاری به عنوان ظرفیت در کمیته امداد یاد و خاطرنشان کرد: مددکاران برای ارائه خدمت مطلوب به مددجویان و مرتفع کردن مشکلات مختلف خانواده با استفاده از ظرفیت های برون سپاری می توانند از خدماتی مانند مراکز مشاوره بهره مند شوند.
معاون حمایت و سلامت خانواده با اشاره به اینکه 65 درصد از سرپرستان خانوار تحت پوشش کمیته امداد را زنان تشکیل می دهند، اظهار کرد: در اقدامی جدید و برای ارائه خدمت ویژه و اهمیت به حوزه زنان در استانهای تهران، قم و گلستان یک اداره توسط بانوان امدادگر ارائه خدمت به مددجویان می کند، که خوشبختانه اقدام موفقی بوده است.
وی، به اجرای طرح پالایش در سطح کشور در سال گذشته اشاره داشت و افزود: در سال گذشته برای اجرای طرح پالایش 248 هزار پرونده از گردونه حمایتی کمیته امداد خارج شدند که در خصوص فرایندهای صورت گرفته در کمیته امداد باید بازنگری صورت گیرد تا خدمات به بهترین نحو و بدون تضییع حقوق مددجو انجام شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده با اشاره به اینکه باید خدمات، فرایندها و مدت زمان ارائه خدمات در کمیته امداد مشخص و تعیین شود، افزود: تعیین زمان دریافت خدمات کمیته امداد به مددجویان باید زمان دار باشد چراکه این امر به توانمند شدن مددجویان کمک می کند.
رهبر، با اعلام اینکه، در حال حاضر در کشور یک میلیون و 600 هزار خانوار تحت پوشش  کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: از محل صرفه جویی در منابع، در سال گذشته 24 هزار منبع آب در مناطق محروم با ضریب 8 و 9 توزیع شد که این امر در سال جاری در مناطق محروم با ضریب 7 و 6 انجام می شود .
معاون حمایت و سلامت خانواده یادآور شد: دوره آموزشی ویژه مددکاران در 2 فاز برنامه ریزی شده که در فاز اول 68 ساعت و در فاز دوم 42 ساعت آموزش به مددکاران ارائه می شود.
شایسته ذکر است: دوره آموزشی مددکاران کمیته امداد از 11 استان کشور از امروز 13 تیرماه در مشهد آغاز و تا جمعه 16 تیرماه ادامه خواهد داشت.

گردهمایی آموزشی مددکاران از 11 استان کشور در سالن اجتماعات هتل گلستان مشهد مقدس با حضور معاون حمایت کمیته امداد کشور از امروز آغار به کار کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار