فرماندار روانسر گفت:منطقه اورامانات که دارای سرمایه های طبیعی و منابع ارزشمندی را در دل خود جای داده که صیانت و حفاظت از آنها بسیار مهم و حیاتی است.
کد خبر: ۴۵۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 04 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی فرماندار روانسر در نشست تودیع و معارفه رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان حسین ویسمرادی گفت: دولت نگاه ویژه ای به محیط زیست و منابع طبیعی دارد و در طول چهار سال گذشته تلاش ها ، پیگیریها و اقدامات مثبتی نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد:: منطقه اورامانات سرمایه های طبیعی و منابع ارزشمندی را در دل خود جای داده که صیانت و حفاظت از آنها بسیار مهم و حیاتی است.

فرماندار روانسر اظهار داشت: ظرفیت های منابع طبیعی باید به فنا نرود و زمینه توسعه فضای سبز در سطح این شهرستان وجود دارد که باید از آن نهایت بهره را ببریم.

حسین ویسمرادی اضافه کرد: برای توسعه باغات دیم امسال اعتبارات خوبی در نظر گرفته ایم که در مقایسه با سال گذشته افزاش 2 برابری داشته است.

وی برخورد جدی با متخلفین و سودجویان منابع طبیعی و تجهیز دهیاری ها برای مقابله با آتش سوزی ها را خواستار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه نیز گفت: از ابتدای شروع فصل گرما تاکنون 220 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی استان دچار آتش سوزی  شده است که 170 هکتار در عرصه های مرتعی و مابقی در اراضی جنگلی و مراتع مشجر اتفاق افتاده است.

مراد شیخ ویسی افزود:  امسال 20 فقره آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان رخ داده که از نظر تعداد نسبت به سال گذشته تغییر نداشته ایم ولی از نظر سطح آتش سوزی ها ، سطح کمتری دچار حریق شده است.

وی  با بیان اینکه آموزش یکی از اولویت های این سازمان است تصریح کرد: دوره های  آموزشی برای شوراهای اسلامی ، دهیاران ، علاقمندان به منابع طبیعی در سطح روستاها و سازمان های مردم نهاد برگزار شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافه کرد: 60 دیده بان برای گزارش به موقع آتش سوزی ها در استان فعال هستند که ضمن گزارش به موقع اتش سوزی ها  ، اولین کسانی هستند که برای مهار آتش سوزی ها اقدام میکنند

شیخ ویسی ادامه داد: روانسر یکی از شهرستان های شاخص استان در حوزه منابع طبیعی است و کارها و اقدامات خوبی به ویژه در حوزه آبخیزداری و توسعه باغات در سطح این 
شهرستان صورت گرفته و همیشه مورد توجه مسئولین کشوری نیز بوده است.

وی گفت: تلاش داریم با اجرای طرح های آبخیزداری از پتانسیل های این شهرستان نهایت استفاده را ببریم و به دلیل نزدیکی این شهرستان به مرکز استان روانسر  را به عنوان پایلوت در اجرای طرح های مختلف معرفی کنیم و شرایط برای کمک و حمایت نیز فراهم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اسلت کرمانشاه با بیان اینکه پوشش جنگلی روانسر یکی از جاذبه های گردشگری این شهرستان است افزود: با وجود مشکلات آبی حدود 2 هزار هکتار باغ دیم در این شهرستان احداث شده است.

در پایان این نشست از زحمات حمیدرضا نیازی فر قدردانی و حسن محمدی به عنوان رییس جدید منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان روانسر معرفی شد.

شهرستان روانسر داراي 80 هزار هكتار عرصه طبيعي است كه 26 هرار هكتار آن جنگل و مابقي آن عرصه مرتعي است.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار