رئیس سازمان غذاودارو با اشاره به دو داروی بیماران "ام اس" که یکی گران و دیگری ارزان شد،گفت: هزینه اضافی داروی این بیماران تحت پوشش بیمه است،بنابراین داروی گلاتیرامر ۲۰گرمی ۱۵۰ تومان افزایش یافت ولی گلاتیرامر ۴۰گرمی ۲۵۰ تومان ارزان شد.
کد خبر: ۴۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 09 June 2015
رسول دیناروند در گفت‌وگو با  تسنیم، در توضیحی درباره افزایش هزینه داروهای دو نوع داروی گلاتیرامر 40 و 20 گرمی اظهار داشت:‌ برای همسان‌سازی قیمت‌های داروهای مشابهه برای داروی گلاتیرامر 20 گرمی یک افزایش 1500 تومانی داشتیم که بیمار فقط 10 درصد آن یعنی 150 تومان را باید پرداخت کند و مابقی را بیمه پوشش می‌دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره هزینه داروی گلاتیرامر 40 گرمی نیز عنوان کرد: هزینه و قیمت تهیه این دارو برعکس نوع 20 گرمی به مقدار 2500 تومان کاهش یافته است یعنی از جیب بیمار با احتساب تقبل بیمه ای؛ بیمار 250 تومان کمتر برای تهیه این دارو پول پرداخت می‌کند.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: افزایش قیمت دارو به هیچ عنوان خارج از توان بیماران نخواهد بود و بیماران فقط 10 درصد هزینه‌های دارویی را پرداخت خواهند کرد.

در هفته‌های اخیر برخی بیماران از گران شدن نوعی داروی مورد استفاده در بیماران مبتلا به «ام اس» گلایه داشتند مبنی بر اینکه هزینه پرداختی آنان برای تهیه داروی گلاتیرامر افزایش یافته است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار