استاد دانشگاه تهران:
یک استاد دانشگاه تهران، اصلی‌ترین ابزار جنگ رسانه‌ای را رادیو و تلویزیون معرفی کرد.
کد خبر: ۴۵۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹ 02 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،دکتر سید محسن بنی هاشمی در کمیسیون تخصصی که با موضوع نقش رسانه ها در جنگ روانی  که در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جنگ روانی قدمتی به اندازه تاریخ حیات بشر دارد به طوری که در واقع از زمانی که انسان خلق شده موضوع جنگ روانی بین تمام مخلوقات وجود داشته است.
وی افزود: جنگ روانی ریشه در توانایی های ذهنی و ذاتی تمام انسان ها دارد و همه می توانند وارد چنین جنگی شوند؛ این جنگ ابزارهای مختلفی دارد که مهمترین آن تبلیغات است.
استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در جنگ رسانه ای رادیو و تلویزیون از اصلی ترین و گسترده ترین ابزارها به شمار می روند، خاطر نشان کرد: رسانه های جدید نتوانستد این جایگاه را خدشه دار کنند؛ درست یا غلط رسانه ها در تمامی زندگی بشر امروز گسترده شده اند و تمام زندگی ما از بدو تولد تا آخر حیات با رسانه گره خورده و عده کمی توانستند از این فضا دور شوند. 
بنی هاشمی افزود: این رسانه ها نقش رهبری افکار عمومی را در همه جهان به عهده گرفتند و به فرزندان ما راه و روش جدید نشان می دهند. 
وی با بیان  اینکه دو وجه مهم برای پرداختن به جنگ رسانه ای وجود دارد، یادآور شد: توسعه مهارت هدایت رسانه ای خود و درک دقیق از دشمن و رفتار رسانه ای او، این دو وجه مهم برای پرداختن به جنگ رسانه ای است.
این استاد دانشگاه ، زور، القا، اقناع و شایعه را چهار راه اصلی برای تاثیرگذاری بر مخاطب عنوان کرد و گفت: امروز رسانه ها دو هدف کلی را دنبال می کنند که عبارتند از هدایت و جهت دهی انگیزه ها، هیجانات مخاطبان، ساماندهی ماهیت، کیفیت یادگیری و سبک زندگی بنی‌هاشمی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه کشورهای غربی هر ساله میلیونها دلار هزینه می کنند تا برای ما شبکه های ماهواره ای ایجاد کنند، گفت: آیا واقعا آنها به فکر پر کردن اوقات فراغت جوانان و زنان ما هستند؟ پاسخ یک چیز است و آن هدایت تفکر و عقیده مخاطبان این شبکه هاست. 
وی با بیان اینکه رسانه های ما در سه عرصه دانش، مهارت و ابتکار عمل خلاقانه داشته باشند، بیان کرد: یکی از برداشت های این نشست باید مشخص شدن ضرورت اهمیت سواد رسانه ای در جهان اسلام باشد واتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی باید به  طور جدی در این موضوع اقدام کرده و در این وادی نیروی متخصص تربیت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار