نماینده ولی فقیه در استان فارس، ساخت سریال فاخر از زندگینامه و به خصوص هجرت حضرت شاهچراغ (علیه السلام) را در آشنایی مردم با این فرزند امام هفتم (علیه السلام) موثر دانست.
کد خبر: ۴۵۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 02 July 2017
تابناک فارس به نقل از شبستان: آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز (۱۱تیر) در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که با حضور نمایندگان کشوری و استانی 34 دستگاه عضو در سالن شهید دستغیب آستان مقدس حضرت شاهچراغ (علیه السلام) برگزار شد، گفت: دهه کرامت، دهه شادی برای امت ماست که آغاز و فرجامش میلاد فرزندان گرانقدر حضرت امام موسی بن جعفر (علیهما السلام) است و طبعا بار فکری و فرهنگی خاصی نیز باید به عنوان ارمغان برای همه ملت ایران باید داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در دهه کرامت باید باور ها و برداشت های مردم نسبت به امامزادگان (علیهم السلام) مورد توجه قرار گیرد، افزود: ایمان، باور، دفاع، استقامت و ایستادگی مردم در کنار امامزادگان (علیهم السلام) محقق می شود و امروز مدافعان حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) به عنوان مدافعان یک امامزاده عرصه تاریخ زبانزد خاص و عام است.

آیت الله ایمانی توصیه کرد: مجموعه ستاد بزرگداشت دهه کرامت در سطح کلان کشور این باور ها را با ادبیات قابل فهم عموم منعکس کنند و به عنوان مثال برای کودکان در قالب داستان، برای جوانان در قالب حماسی و برای سالمندان متناسب با سن و مقتضیات آنان به عنوان ره آورد و داده فرهنگی در دهه کرامت ارائه کنند.

امام جمعه شیراز، 2 بخش فعالیتی را در ارتباط با حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیهما السلام) متذکر شد و گفت: یک بخش از کار ها مرتبط با تولیت حرم مطهر است که دنبال می شود و بخش دوم آن کارهایی است که رهبر معظم انقلاب مسئولان را ملزم ساخته اند که دنبال کرده و فضا را برای اجرای آن فراهم کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، ایجاد راه های دسترسی آسان زائران را وظیفه ای برای مسئولان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) ذکر کرد و افزود: ساخت شبستان های امام خمینی (ره) و صحن های حضرت معصومه (سلام الله علیها) و امام سجاد (علیه السلام) و خدماتی نظیر دارالشفاء برای بهبود وضعیت انجام شده اما باید فضایی ایجاد شود تا همه خانواده ها به سهولت بتوانند از فضای معنوی این بارگاه ملکوتی استفاده کنند.

آیت الله ایمانی، بر معرفی بیش از پیش شخصیت والای حضرت احمد بن موسی (علیهماالسلام) در مجموعه کشور تاکید و خاطرنشان کرد: تهیه دانشنامه مفصل که تمام ابعاد زندگانی حضرت احمد بن موسی (علیهماالسلام) را به رشته تحریر درآورد برای معرفی این امامزاده جلیل القدر لازم است که مقدمات آن فراهم شده است اما این کار به عنوان یک کار مستمر به بودجه و اعتبار احتیاج دارد و اعتبارات حرم پاسخگوی این کار نیست.

وی ادامه داد: سخن و توصیه مقام معظم رهبری این است که از همه اعتبارات باید برای این مهم هزینه شود تا غبار غربت از بین برود و همگان حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) را به عنوان امین ولایت بشناسند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، ساخت سریال فاخر از زندگینامه و به خصوص هجرت حضرت شاهچراغ (علیه السلام) را در آشنایی مردم با این فرزند امام هفتم (علیه السلام) موثر دانست و تاکید کرد: باید کاروان کربلای 2 در تاریخ شیعه ساخته شود و حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) که فرماندهی این کاروان را به عهده داشته است معرفی شود که مستلزم هزینه است که شورای شهر و شهرداری بخش عمده ای از هزینه را متقبل شدند که پرداخت نشد.

امام جمعه شیراز با توصیه به تکریم و احترام به زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهماالسلام) بر همکاری دستگاه ها و نهاد های عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در جهت حل مشکلات سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) تاکید کرد.

 خاطرنشان می شود، جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور با عضویت 34 دستگاه فرهنگی، مذهبی، مردمی و اجرایی و با حضور اعضای کشوری و استانی در سالن شهید آیت الله دستغیب آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار