مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: تاکنون 126 هزار تن گندم از گندمکاران استان کرمانشاه خریداری شده است.
کد خبر: ۴۵۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 02 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،مظفر رحیمی ، پیش بینی کرد، امسال میزان تولید گندم استان  بین 900 تا 950 هزار تن و میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بین650 تا 700 هزار تن باشد.

وی با اعلام اینکه تاکنون 126 هزار تن گندم از گندمکاران استان کرمانشاه خریداری شده، اظهار کرد: تاکنون 57 میلیارد و 610 میلیون تومان که معادل 40 درصد مطالبات گندمکاران است پرداخت شده و مابقی مطالبات نیز به تدریج به حساب گندمکاران واریز خواهد شد.

رحیمی اضافه کرد: سال گذشته 743 هزار تن گندم از گندمکاران استان کرمانشاه خریداری شد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه افزود: امسال 70 مرکز خرید، کار خرید گندم از زارعان استان کرمانشاه را بر عهده دارند.

رحیمی با اشاره به اتمام نسبی کار خرید گندم از گندمکاران مناطق گرمسیری استان، عنوان کرد: کار خرید گندم در شهرستان قصرشیرین و سرپلذهاب به اتمام رسیده و تنها خرید گندم در بخش های از شهرستان گیلانغرب باقی مانده است.

 وی اضافه کرد: کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مناطق سردسیری استان آغاز شده است.

به گفته این مسئول کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان کرمانشاه از 28 اردیبهشت ماه آغاز شده و به احتمال زیاد تا اواخر شهریور و یا ابتدای مهر ماه ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ مشکلی برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان نداریم، از کشاورزان خواست  گندم مازاد بر نیاز خود را تنها به مراکز خرید رسمی تحویل دهند و به هیچ عنوان آن را به دلالان نفروشند.

رحیمی تصریح کرد: کشاورزان هرجا دلالی را دیدند اسم و مکان آنها را به فرمانداران، بخشداران و یا مدیران جهاد کشاورزی تحویل داده تا با آنها برخورد لازم صورت پذیرد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به مراکز خرید کلزا در استان داشت و اظهار کرد: تاکنون پنج هزار و 127 تن کلزا توسط مراکز خرید از کلزاکاران خریداری شده است.

 رحیمی تعداد مراکز خرید در استان را حدود 17 مرکز عنوان و پیش بینی کرد: خرید کلزا در استان کرمانشاه به مرز 10 هزار تن برسد.

به گفته این مسئول برداشت کلزا در مزارع استان کرمانشاه از یک ماه پیش در مناطق گرمسیری آغاز شده و حداکثر تا یک ماه آینده در نقاط سردسیر استان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برداشت زودهنگام کلزا می تواند با رطوبت بالای دانه همراه بوده و احتمال کپک زدگی آن را بالا ببرد، از کلزا کاران خواست تا برای برداشت محصول عجله نکنند، چراکه 
ارقام جدید کلزا مقاوم به ریزش هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار