رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی:
رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: برخی از سازمان ها و دستگاه های دولتی با ایجاد زیر مجموعه های خصوصی با عناوین قرنطینه، آزمایشگاه و ... علاوه بر تحمیل هزینه اضافی به صادرکنندگان باعث اتلاف وقت بازرگانان نیز می شوند که این موضوع به صادرات لطمه جدی وارد می کند.
کد خبر: ۴۴۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 28 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمدحسین روشنک با بیان اینکه برخی از سازمان ها و دستگاه ها در زیر مجموعه خود شرکت های خصوصی به وجود آورده اند، اظهار کرد: با بازنشسته شدن پرسنل برخی سازمان ها و ادارات مربوط به امر صادرات و واردات، این سازمان ها اقدام به ثبت شرکت های به اصطلاح تخصصی می کنند و باعث می شوند تا سازمان مطبوعشان تحت عنوان برون‌سپاری بخشی از کار و وظیفه خود را به آنها محول کند، موضوعی که به فرآیند صادرات لطمه جدی وارد کرده است.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: معتقدیم با توجه به ارزش افزوده و اشتغالزایی که صادرات برای کشور به همراه دارد باید قوانین مرتبط با حوزه تجارت روان شود نه اینکه به بهانه برون سپاری اتلاف وقت و هزینه اضافی به کالای صادراتی تحمیل شود.

روشنک تصریح کرد: اقدامات موازی و دوباره‌کاری سازمان های نظارتی همچون استاندارد و قرنطینه در امر صادرات و واردات اشکال جدی ایجاد کرده و خسارت زیادی را به بازرگانان و تولیدکنندگان و در نهایت به صادرات از یک طرف و به مردم از طرف دیگر وارد کرده است.

رییس اتحادیه های صادرکنندگان و واردکنندگان مواد اولیه و ماشین آلات خراسان رضوی در پایان از سازمان های یاد شده خواست موازی کاری های موجود را با هماهنگی بین دو سازمان از بین ببرند تا به توسعه صادرات و تامین مواد اولیه بنگاه های تولیدی داخلی کمک شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار