سرویس کرمانشاه- رضا شهلایی کوهنورد پرافتخار کرمانشاهی اظهار امیدواری کرد: روند رو به تکامل کوهنوردی در کشور متوقف نشود و اینکار توسط کوهنوردان جوان ادامه یابد.
کد خبر: ۴۴۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 21 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کرد پرس،رضا شهلایی  در رابطه با صعود اخیر خود به کوهستان "نانگاپاربات" معروف به کوهستان مرگ اظهار داشت: نانگاپاربات، نهمین قله بلند دنیا و معروف به کوهستان مرگ است.

وی ادامه داد: این کوهستان 8 هزار و 126 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و به دلیل دشواری صعود و مرگ کوهنوردان بسیاری در این راه، به کوهستان مرگ شهرت یافته است.

این کوهنورد کرمانشاهی که پیش از این ملقب به "کوهنورد دوران"، شده است، افزود: افتخار می کنم که توانستم به عنوان یک نماینده از کوهنوردان ایرانی و کرمانشاهی و به عنوان شاگرد بزرگان این رشته در کشور، به این کوهستان صعود کنم.

وی تاکید کرد: خرسندم که این مهم را به ثمر رساندم و در حقیقت جریان کوهنوردی کشور را خوشحالم کنم.

شهلایی در پایان اظهار امیدواری کرد، این روند رو به تکامل متوقف نشود و کار صعود به قلل مرتفع دنیا توسط کوهنوردان جوان ادامه یابد.   

گفتنی است؛ رضا شهلایی کوهنورد کرمانشاهی که پیش از این صعود 4 قله بالای 8 هزار متری دنیا مانند اورست، کانچن چونگا، کی تو و آناپورنا را در کارنامه خود دارد، برای صعود پنجمین قله بالای 8 هزار متری، 3 خرداد عازم کشور پاکستان شد و 22 خرداد موفق به صعود قله نانگاپاربات شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار