کد خبر: ۴۴۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸ 21 June 2017

به گزارش «تابناک یزد»مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت 81 خانه عالم در استان، از پیگیری عملیات ساخت 27 خانه عالم دیگر با متوسط پیشرفت فیزیکی 65 درصد خبر داد.حجت الاسلام «سیدمحمدشریف حسینی کوهستانی» به مناسبت اول تیرماه سالروز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با حدوث انقلاب و پایه گذاری حکومت دینی، جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و آنگاه ضرورت ایجاد نهادها و ارگان‌های که بتوانند هر یک به نوعی مروج آرمان‌های فرهنگی و دینی و باورهای فکری رهروان امام و پیروان اسلام در جامعه اسلامی باشند به صورت بی‌وقفه مدنظر مقامات ارشد کشور قرار گرفت .

وی با اشاره به فرمان امام راحل(ره) در خصوص تاسیس این نهاد، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهایی است که با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پربار اسلام راستین و تبلور حیات معنوی و تعیین و ترویج شاخصای اعتقادی، بنیاد نهاده شد .

این مسئول در ادامه مجوعه وظایف این نهاد را در سه بخش کلی «فرهنگی، دینی و آموزشی»، حوزه «قران» و حوزه «اداری مالی و عرانی» دسته‌بندی و در خصوص اقدامات صورت گرفته در هر یک از این حوزه‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

وی از جمله فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی این نهاد را تاسیس مدارس معارف دینی صدری ذکر کرد و گفت: در حال حاضر 955 دانش‌آموز استان در 12 دبیرستان صدری در شهرهای یزد، بافق،‌مهریز، ابرکوه و خاتم تحصیل می‌کنند.

حسینی کوهستانی با بیان این که فردا چهارشنبه آزمون ورودی این دبیرستان با رقابت 500 نفر برگزار و نهایتاً 60 نفر به این مدارس برای سال تحصیلی جدید راه خواهند یافت، گفت: متاسفانه یکی از مهمترین مشکلات استان در قبال این مدارس تقاضای زیاد و کمبود فضای آموزشی در این خصوص است.

وی با اشاره به این که عمده سیاست‌ها و برنامه‌های این نهاد براساس نیازسنجی از مشکلات روز جامعه انجام می‌شود، گفت: این نیازسنجی‌ها معمولاً‌از طریق تحقیق و پژوهش حاصل می‌شود به نحوی که هم‌اکنون نیز 12 موضوع مطالعاتی در حال انجام است که از جمله آنها می‌توان به «میزان تاثیر آموزه‌های دینی سازمان در دین‌مداری جوانان»، «نقش آموزه‌های دینی در خانواده» و «میزان رضایت کاربران سایت تبیان» اشاره کرد.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت 81 خانه عالم در استان، خاطرنشان کرد: علاوه بر این تعداد 27 خانه عالم دیگر با میانگین پیشرفت فیزیکی 65 درصد در حال ساخت است که عمدتاً نیز در شهرستان‌های ابرکوه، خاتم و بهاباد واقع شده‌اند.

وی برگزاری 575 جلسه گفتمان دینی و پاسخ به سئوالات و شبحات برای 30 هزار نفر، برگزاری دوره‌های اوقات فراغت برای دو هزار و 254 مودک و نوجوان، ارائه اموزش به کارکنان دولت، برگزاری مراسم اعتکاف امسال در 193 مسجد با حضور 21 هزار و 730 معتکف که 65 درصد از آنها را  نوجوانان و جوانان تشکیل داده بودند را از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی استان در یکسال اخیر ذکر کرد.

حسینی کوهستانی با اشاره به اعزام قریب 500 مبلغ دینی بومی و غیربومی به مساجد، ادارت و مدارس روستاها و شهرهای استان در ماه رمضان، گفت: در یکسال اخیر 46 هزار نفر روز مبلغ به مناسبت 15 مناسبت تبلیغی اعزام شده‌اند.

به گفته وی، در حوزه تشکل‌های دینی پنج تشکل زیر نظر این نهاد در استان فعالیت می‌کنند که شامل هیات‌های مذهبی مشتمل بر 1320 هیات، کانون مداحان شامل 1744 مداح، انجمن‌های اسلامی به تعاد 138 انجمن، تعداد 70 کانون فرهنگی و همچنین بانوان فرهیخته فرهنگی، هستند.

حسینی کوهستانی در رابطه با فعالیت‌های قرانی این سازمان نیز اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های تبلیغات اسلامی در حوزه قران برگزاری طرح ملی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قران است که دوازدهمین دوره آن در مرحله کتبی برگزار شده و مرحله شفاهی آن نیز در شهرویورماه برگزار خواهد شد.

وی گفت: در یازده دوره گذشته به قبول شدگان یزدی در این طرح 180 گواهی معادل دیپلم تا دکترا اعطا شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یکی دیگر از طرح‌های قرانی این سازمان را تربیت کادر متخصص اعم از معلم و مدرس قران در رشته‌های مختلف، ممتحن و داور مسابقات قران ذکر کرد و گفت: تانون سه هزار معلم قران و 43 داور قران در این دوره‌ها آموزش و تربیت دیده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت 58 موسسه قرانی، 19 خانه قران شهری و 71 خانه قران روستایی و 148 تشکل قرانی در استان، از دیگر برنامه‌های قرانی را برگزاری جلسات تفسیر قران، دوره‌های آموزش استعدادهای قرانی، برگزاری مسابقات قرانی و غیره اعلام کرد.

حسینی کوهستانی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های عمرانی این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 52 طرح عمرانی با مجموع اعتبار دو میلیارد و 400 میلیون تومان در حال ساخت است که تاکنون یک میلیارد و 273 میلیون تومان ان تخصیص یافته است.

این مسئول در بخشی از سخنانش با اشاره به حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع تروریست‌های داعش در کشور سوریه، این اقدام را منجر به نمایش مجدد اقتدار و قدرت ملت ایران به تمام جهانیان دانست.

وی با بیان این که گروهک داعش به اسم دین اعمالی ضد انسانی انجام می‌دهندف تاکید کرد: آموزه‌های دین اسلام همواره از چنین اقداماتی برائت جسته است و خوشبختانه اقدام سپاه پاسداران نه تنها دل مردم ایران را شاد کرد بلکه مردم دیگر کشورهای جهان نیز از این اقدام عملی کشورمان علیه داعش خوشحال شدند.

حسینی کوهستانی وی در بخش دیگری از سخنانش نیز به ورود برخی اصطلاحات به ادبیات کشورمان مانند اصطلاح «مستضعف» و «مستکبر» در دوران امام راحل(ره) اشاره کرد و گفت: به تبع مقام معظم رهبری نیز برخی اصطلاحات جدید را مطرح می‌کنند که از جمله آخرین آنها موضوع «آتش به اختیار» است و با توجه به این که معظم له آن را خطاب به افسران جنگ نرم فرمودند، قطعاً موضوع فقط در مورد حوزه‌ای فرهنگی مصداق دارد.

وی معتقد است که این اصطلاح تشابه زیادی با مقوله «امر به معروف و نهی از منکر» دارد که هر فردی از جامعه موظف به انجام آن است ولی قطعاً چنین اقدامی منوط به رعایت برخی ضوابط و شرایط است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار