محمد رضا مروارید؛
استاندار ایلام گفت: برنامه‌ ریزی برای اجرای دوره‌ های مناسب، برگزاری دوره ‌های مهارت ‌آموزی با هدف اشاعه فرهنگ کار و کارآفرینی، اطلاع ‌رسانی برنامه‌های اوقات فراغت، برگزاری اردوهای گردشگری از جمله راهکارهای مناسب برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان است.
کد خبر: ۴۴۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰ 18 June 2017
 استاندار ایلام با تاکید بر اجتناب از برخورد کلیشه ای و غیر جدی در تدوین و ارائه برنامه های گذران وقت های فراغت تابستانی گفت: برنامه های اوقات فراغت باید متضمن بیشتر توانمند شدن نوجوانان و جوانان باشد.

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدرضا مروارید روز یکشنبه در سی و پنجمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان ایلام با موضوع اوقات فراغت اظهار کرد: یکی از موثرترین راهکارهای عملی در راستای ساماندهی اوقات فراغت جوانان، استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد و آگاهسازی خانواده ها و تعامل و همکاری همه دستگاه های فرهنگی، اجرایی و بویژه دستگاه های متولی ورزش و جوانان است.

وی با تاکید بر کیفیت و جذابیت برنامه های ارائه شده برای گذران اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان گفت : باید در این خصوص به دنبال طراحی و اجرای برنامه‎های با کیفیت بود و مسئولان مرتبط فقط دنبال رفع تکلیف صوری نباشد بلکه به محتوا ، کارکرد و نتیجه این برنامه ها اهمیت دهند.

استاندار ایلام غنی سازی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را یکی از ضرورت های مهم زندگی بیان کرد و یادآور شد: فرهنگ سازی در بین خانواده ها تاثیر بسزایی در گذران بهینه اوقات فراغت جوانان دارد و در این زمینه بایستی دستگاه ها به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

استاندار ایلام خواستار استفاده از امکانات ورزشی دستگاه های اجرایی استان جهت ساماندهی اوقات فراغت جوانان شد و گفت: بحث ساماندهی اوقات فراغت تنها مختص اداره کل ورزش و جوانان استان نیست بلکه همه دستگاههای اجرایی استان موظفند، ظرفیت هایی که در اختیار دارند را در جهت ساماندهی و غنی سازی اوقات فراغت جوانان بکار بگیرند.

وی از دستگاههای اجرایی استان خواست به فراخور حوزه کاری خود برنامه ای مناسب برای ساماندهی اوقات فراغت جوانان طراحی کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست همکاری و تعامل سازنده و منطقی بین دستگاه های مختلف فرهنگی و اجتماعی با اداره کل ورزش و جوانان استان را یکی از راهکارهای مهم و اصلی برای برنامه ریزی ها در حوزه جوانان اعلام کرد .

بهروز حیدرزاده گفت: تعامل بیشتر دستگاه های متولی اوقات فراغت و آشنایی بیشتر خانواده ها با برنامه های تابستانی در غنی سازی اوقات فراغت اثر گذار است.

وی با بیان اینکه برنامه های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استان در 9 محور تهیه و تدوین شده است، افزود: این برنامه ها در کارگروه های فرهنگ و هنر، کتابخوانی، ورزشی، اردوهای جهادی، سیاحتی و علمی، مهارت های زندگی، گفت وگوی رسانه ای و گفت و گوی جوانان، شناسایی و تقدیر ازجوانان نخبه تهیه شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار