معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از افتتاح ۴ مرکز حمایت از کودکان کار و خیابان (پرتو) تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 07 June 2015
به گزارش تسنیم،‌ رضا جهانگیری‌فر با بیان این مطلب گفت: کودکان کار و خیابان یکی از واقعیت‌های اجتماعی تمامی شهرها از جمله تهران هستند. با این وجود، آمار دقیقی در این خصوص در دسترس نیست به طوری که بنا به گزارش‌های مختلف تعداد کودکان کار و خیابان از 7 هزار تا 22 هزار کودک در نوسان است.

وی افزود: با وجود آمارهای مختلف، مراکز پرتو به عنوان مراکز باز خدمات اجتماعی تاکنون 3 هزار کودک کار و خیابان را تحت پوشش قرار داده که به طور مستمر خدمات ارائه می‌کنند.

معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اهداف راه اندازی این مراکز تصریح کرد: در حال حاضر، سمن‌های بسیاری در خصوص ساماندهی کودکان کار و خیابان فعال هستند و شهرداری تهران نیز در راستای حمایت از این سازمان‌‌های مردم نهاد با در اختیار گذاشتن فضا و تجهیزات لازم زمینه را برای استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی سمن‌ها فراهم کرده است.

جهانگیری فر با بیان اینکه تنها راه کاهش تعداد کودکان کار و خیابان توانمندسازی خانواده‌های این افراد و ایجاد بسترهای مناسب برای رشد فرهنگی و اجتماعی کودکان است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا با ارائه خدمات آموزشی، خدمات رفاهی همچون پوشاک، تغذیه و وسایل آموزشی، خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات فرهنگی، خدمات اجتماعی و ورزشی؛ کودکان کار و خیابان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی توانمند سازیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، 8 مرکز پرتو در شهر تهران فعال هستند و قرار است تا پایان سال 4 مرکز دیگر در مناطق مختلف از جمله منطقه 5 راه اندازی شود.

معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان با اشاره به راه اندازی حداقل یک مرکز پرتو در تمامی مناطق تا پایان برنامه 5 ساله دوم تصریح کرد: البته به دلیل آمار بالای کودکان کار و خیابان در برخی از مناطق از جمله منطقه 5، 12 و 15 نیاز به آن است تا تعداد مراکز پرتو در این بخش‌‌های افزایش پیدا کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار