مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: تسریع در تدوین و تکمیل سند چشم‌انداز توسعه فرهنگ قرآنی استان ایلام از ضروریات این بخش در این استان است.
کد خبر: ۴۴۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 17 June 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛علی محمدنیاکان در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان ایلام، با تأکید بر ضرورت تکمیل هر چه سریع‌تر این سند در راستای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی در این استان، اظهار کرد: لازم است که دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی استان عضو شورای توسعه فرهنگی قرآنی استان هر چه سریع‌تر نسبت به ارائه برنامه‌های خود در راستای تکمیل سند چشم‌انداز تلاش کنند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری برنامه‌های و فعالیت‌هایی گسترده‌ای با محوریت قرآن کریم به همت دستگاه‌های عضو شورای توسعه فرهنگی قرآنی استان از جمله برگزاری جزء خوانی قرآن کریم، محافل انس با قرآن، جلسات تفسیر و بیان احکام با همکاری ائمه جمعه و جماعات در نقاط مختلف به ‌ویژه مرکز استان برگزار شده است .

محمد نیاکان عنوان کرد: نشست‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان باید به ‌صورت منظم برگزاری شده و دستگاه‌های عضو در این نشست‌ها حضور داشته باشند و برنامه‌ها و گزارش‌ها عملکرد خود را در حوزه قرآن کریم هر چه سریع‌تر اعلام کند .

«عظیم ایدی» معاون قرآن و عترت (ع) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، نیز در این نشست، اظهار کرد: تکمیل و تهیه سند چشم‌انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی به ‌عنوان یکی از محوری‌ترین کارهای در دستور شورای توسعه فرهنگ قرانی استان مطرح است که باید هر چه زودتر نسبت به تکمیل این سند اقدام شود .

وی با بیان اینکه تدوین و تصویب این سند یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان است، گفت: کمیته‌های سه‌گانه پژوهش، آموزش و کمیته ترویج و تبلیغ در این شورا باید هر چه سریع‌تر تشکیل‌شده و در راستای انجام وظایف محوله گام بردارند .

معاون قرآن و عترت (ع) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآور شد: یکی دیگر برنامه‌های مهم قرآنی در استان، برگزاری هفته قرآن و عترت استان است که در حال حاضر با همکاری صداوسیمای مرکز ایلام و سایر رسانه‌ها کار تبلیغات و اطلاع‌رسانی آن در حال انجام است .

ایدی با اشاره به اینکه نمایشگاه دستاوردهای و فعالیت‌های قرآنی مؤسسات قرآنی و عترت استان 10 تیرماه سال جاری در محل مجتمع ارشاد ایلام افتتاح می‌شود، تصریح کرد: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره نیز 14 تیرماه با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی برگزار می‌شود .

وی یادآور شد: بخش نمایشگاهی و غیر رقابتی شامل دستاوردها آثار و تولیدات قرآنی، فعالیت‌های جنبی شامل کارگاه‌های نقاشی، کارگاه نماز، محافل انس با قرآن کریم، محافل شب‌شعر، نشست‌های علمی کارگاه‌های آموزشی، مسابقات، یادواره شهدای قرآنی استان و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا حوزه قرآن و عترت (ع) خواهد بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار