یک متخصص تغذیه از همه افرادی که اقدام به توزیع نذورات می‌کنند خواست، جهت حفظ سلامت افراد با استفاده از ظروف یکبار مصرف بهداشتی این کار را انجام دهند.
کد خبر: ۴۴۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 15 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،بهشته النگ ، با اشاره به افزایش توزیع نذورات در ماه مبارک رمضان و بویژه شب‌های قدر، گفت: این توزیع نذورات 

باید به شیوه سالم و بهداشتی صورت گیرد و در همین راستا توصیه می‌شود افراد از ظروف یک بار مصرف بهداشتی استفاده کنند.

وی افزود: استفاده از ظروف یک بار مصرف شفاف و روشن برای نذورات گرمی مانند انواع غذا و یا چای و شیر داغ به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

النگ تصریح کرد: بر اساس حرارت، موادی از این ظروف جدا شده و وارد محتویات داخل ظرف می‌شود که سرطان زاست و مصرف آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

این متخصص تغذیه افزود: برای توزیع نذورات گرم در وهله اول توصیه به استفاده از ظروف یکبار مصرف جدید آلومینیومی است که سالم‌ترین نوع ظروف یکبار مصرف هستند.

وی افزود: در صورت میسر نشدن تهیه این ظروف، ظروف یکبار مصرف گیاهی برای توزیع نذورات داغ توصیه می شود.

النگ تصریح کرد: پیش تر از استفاده از انواع ظروف یکبارمصرف، توصیه می‌شود نذورات در بشقاب یا قابلمه‌های معمولی توزیع شود و افرادی که می‌خواهند نذری بگیرند از قبل ظروف خود را بیاورند.

وی افزود: همچنین افراد می‌توانند نذورات خود را به محل هایی مانند سرای سالمندان، بیمارستان و اماکن مشابه بدهند که در آنجا ظروف مناسب برای توزیع این نذورات نیز مهیا است.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: استفاده از ظروف یکبار مصرف شفاف برای توزیع نذورات سرد مانند شربت بلامانع است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار