نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در محل سالن جلسات مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 15 June 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این نشست اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شورا، تدوین و تکمیل سند چشم‌انداز سند توسعه فرهنگ قرآنی استان ایلام است.

 وی، با تأکید بر ضرورت تکمیل هر چه سریع‌تر این سند در راستای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی در این استان، ابراز کرد: لازم است که دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی استان عضو شورای توسعه فرهنگی قرآنی استان هر چه سریع‌تر نسبت به ارائه برنامه‌های خود در راستای تکمیل سند چشم‌انداز تلاش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: در ماه مبارک رمضان سال جاری برنامه‌های و فعالیت‌هایی گسترده‌ای با محوریت قرآن کریم به همت دستگاه‌های عضو شورای توسعه فرهنگی قرآنی استان ازجمله برگزاری جزء خوانی قرآن کریم، محافل انس با قرآن، جلسات تفسیر و بیان احکام با همکاری ائمه جمعه و جماعات در نقاط مختلف به‌ویژه مرکز استان برگزارشده است.

محمد نیاکان، خاطرنشان کرد: نشست‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان باید به‌صورت منظم برگزاری شده و دستگاه‌های عضو در این نشست‌ها حضورداشته باشند و برنامه‌ها و گزارش‌ها عملکرد خود را در حوزه قرآن کریم هر چه سریع‌تر اعلام نمایند.

عظیم ایدی، معاونت قرآن و عترت (ع) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این نشست، اظهار کرد: تکمیل و تهیه سند چشم‌انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی به‌عنوان یکی از محوری‌ترین کارهای در دستور شورای توسعه فرهنگ قرانی استان مطرح است که باید هر چه زودتر نسبت به تکمیل این سند اقدام شود.

وی، بابیان اینکه تدوین و تصویب این سند یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان است، گفت: کمیته‌های سه‌گانه پژوهش، آموزش و کمیته ترویج و تبلیغ در این شورا باید هر چه سریع‌تر تشکیل‌شده و در راستای انجام وظایف محوله گام بردارند.

معاونت قرآن و عترت (ع) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: یکی دیگر برنامه‌های مهم قرآنی در استان، برگزاری هفته قرآن و عترت استان است که در حال حاضر با همکاری صداوسیمای مرکز ایلام و سایر رسانه‌ها کار تبلیغات و اطلاع‌رسانی آن در حال انجام است.

ایدی، با اشاره به اینکه نمایشگاه دستاوردهای و فعالیت‌های قرآنی مؤسسات قرآنی و عترت استان 10 تیرماه سال جاری در محل مجتمع ارشاد ایلام افتتاح می‌شود، تصریح کرد: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره نیز 14 تیرماه با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی برگزار می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: بخش نمایشگاهی و غیررقابتی شامل دستاوردها آثار و تولیدات قرآنی، فعالیت‌های جنبی شامل کارگاه‌های نقاشی، کارگاه نماز، محافل انس با قرآن کریم، محافل شب‌شعر، نشست‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی، مسابقات، یادواره شهدای قرآنی استان و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا حوزه قرآن و عترت (ع) خواهد بود.

گفتنی است، در این نشست در خصوص برگزاری هر چه‌بهتر هفته قرآن و عترت، ارائه گزارش‌ها فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف، تدوین و تکمیل هر چه سریع‌تر سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی استان با حضور اعضای حاضر، بحث و تبادل‌نظر شد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار