مدیر کل بهزیستی به فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط این گروه‌ها نوید داد:
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از آمادگی این نهاد برای تأسیس و راه‌اندازی مراکز غیر دولتی بهزیستی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 12 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،حمیدرضا پوریوسف به خبرنگاران گفت: در راستای پوشش خدمات تخصصی برای جمعیت هدف سازمان در شهرستان‌های مختلف استان و مشهد، نیازسنجی لازم انجام شده و هم‌اکنون آماده‌ی دریافت درخواست‌های متقاضیان این مراکز هستیم.
وی با بیان اینکه مراکز مشاوره‌ی ژنتیک و مشاوره‌ی روان‌شناسی تقریبا در تمام شهرستان‌های استان دایر می‌شود گفت: مرکز سلامت روان محلی، خانه‌های فرزندان، کمپ ترک اعتیاد، مرکز توانبخشی روزانه، مراکز سالمندان اعم از روزانه و شبانه‌روزی، مرکز خدمات مراقبتی در منزل برای گروه‌های مختلف معلولین، مهد کودک و مراکز توانبخشی کودکان ناشنوا، اوتیسم و معلولین ذهنی، از دیگر مراکز تخصصی است که بهزیستی استان آمادگی دارد برای تأسیس و راه‌اندازی آنها اقدام نماید.
وی با یادآوری اینکه تأسیس خانه‌ی فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست نیازمند تشکیل یک مؤسسه‌ی خیریه است گفت: متقاضیان تأسیس مراکز مختلف توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط متقاضیان به سایت بهزیستی خراسان رضوی یا بهزیستی شهرستان‌ها مراجعه نمایند.
وی تأکید کرد: اگر چه حمایت از بخش غیر دولتی، همیشه در دستور کار بهزیستی قرار دارد اما در مرحله‌ی تأسیس و راه‌اندازی مراکز، هیچ‌گونه تعهدی برای پرداخت یارانه به متقاضیان در نظر گرفته نمی‌شود.
پوریوسف خاطر نشان کرد: بهزیستی آمادگی دارد شرایط و زمینه‌های دسترسی همه‌ی شهروندان حتی در دورافتاده‌ترین نقاط استان را به خدمات حوزه‌های مختلف بهزیستی فراهم کند.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: مراجع فکری، فرهیختگان و شوراهای شهر و روستا در شهرستان‌های استان اگر تمایل دارند همشهریان‌شان از خدمات حوزه‌ی بهزیستی بهره‌مند باشند و معلولین جسمی حرکتی، سالمندان، بیماران روانی مزمن، کودکان اوتیستیک، معلولین ذهنی، کودکان بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار بتوانند از این خدمات استفاده کنند باید متقاضیان، خیرین و سایر شهروندانی را که توان تأسیس و اداره‌ی این مراکز را دارند به بهزیستی معرفی و هدایت کنند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: همه‌ی شهروندان و بخصوص، خیرینی که دل در گرو خدمت به توانخواهان و مددجویان بهزیستی را دارند باید از این فرصت طلایی که برای فعالیت قانونی و رسمی در این زمینه ایجاد شده، حداکثر بهره را ببرند.
پوریوسف گفت: با توجه به اشتغالزایی مفید این مراکز، انتظار می‌رود که تحصیل‌کردگان دانشگاهی در شهرستان‌ها نیز با توجه به رشته‌های تحصیلی خود، از ظرفیت خدمت در تخصص‌ خودشان در فرصتی که توسط سازمان بهزیستی ایجاد شده به نحو احسن استفاده کنند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار