سید رحیم زارعی در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره فرهنگی و هنری و امور اردویی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ۶ کانون فرهنگی و تربیتی در سطح شهر کرمانشاه در فصل تابستان فعال است و برخی از کانونها بصورت اختصاصی فعالیت داشته و برخی دیگر در روزههای فرد یا زوج میزبان دانش آموزان دختر یا پسر هستند.
کد خبر: ۴۳۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 11 June 2017
سید رحیم زارعی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: دانش آموزان برای شرکت در کلاس های اوقات فراغت آموزش و پرورش با مراجعه به کانون ها ی فرهنگی و تربیتی وپایگاههای این اداره از سوی آنان در سامانه ی همگام  ثبت نام کنندو برنامه هاشامل رشته های مختلف فرهنگی - هنری، صنایع دستی و مهارت آموزی است.

وی خاطر نشان کرد: موضوع اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان در آموزش و پرورش جزو بخشنامه های پایدار و تقویم اجرایی پایگاههای پیش بینی شده است.

 وی با اشاره به اینکه در  دهه ی آخر خردادماه ستاد اوقات فراغت در اداره  کل آموزش و پرورش و اداره های تابعه تشکیل و بامرور برنامه های سال گذشته و بازخورد آن به ارزیابی و برنامه ریزی برای اجرای برنامه هادر سال جدید می پردازد، افزود: براساس آمار جمع آوری شده از سوی ادارات تابعه در سال گذشته  ۸۴ هزار دانش آموز در پایگاهها فراگیر حضور داشته اند.

 رئیس اداره فرهنگی و هنری  وامور اردویی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهارداشت: ۲۸۵ پایگاه در سال گذشته شامل کانون های فرهنگی - تربیتی، دارالقرآن ها ، سالن های آموزشی، پژوهش سراها، اردوگاهها و کانون مدارس ( مدارس محله) برنامه های اوقات فراغت را در قالب رشته های مختلف فرهنگی- هنری، صنایع دستی  و مهارت آموزی برگزار کرده اند.

زارعی با اشاره به شروع فعالیت پایگاهها در اوایل تیرماه سالجاری، خاطر نشان کرد: برنامه های اوقات فراغت تا دهه ی آخر شهریورماه ادامه خواهد داشت،  همچنین ما با کانون پرورشی فکری و هنری کودکان و نوجوانان در برگزاری کلاس زبان و..دارای برنامه ی مشترک هستیم و برنامه های خود را در این زمینه به اطلاع علاقه مندان خواهیم رساند.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد شرکت کنندگان در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان هستند، و در کنار برگزاری برنامه برای آنان کلاس های آموزشی نیز برای بزرگسالان و‌اولیا آنان برگزار می شود.


وی  به پیش بینی  عوامل اجرایی برنامه های اوقات فراغت این اداره برای امضای تفاهم نامه با مراکز فنی و حرفه ای برای شرکت دانش آموزان در کلاس های مهارتی با توجه به علاقه ی آنان اشاره کردو گفت: شرکت در کلاسهای فنی و حرفه ای رایگان بوده ، اما در پایگاهها توسط اداره های نواحی سه گانه براساس کیفیت آموزش و تعداد دانش آموزان برای شرکت در کلاس های آموزشی شهریه تعیین می شود که مبلغ شهریه در کانو نهای مدارس کمتر از کانون های رسمی دیگر است.

زارعی در ادامه افزود: در حاشیه شهر به منظور دسترسی به کانون های فرهنگی وتربیتی برای شرکت در کلاس های اوقات فراغت کانونهای مدارس ( کانون های محله) که به محل زندگی آنان نزدیک باشد در نظر گرفته شده و می تواننداز فضای مدرسه در کلاس های قرآن، خطاطی، نقاشی، ادبی  و آموزش تئاتر و....شرکت کنند.

 وی همکاری سایر ادارات را با آموزش و پرورش در برگزاری برنامه های اوقات فراغت را مطلوب ارزیابی نکردو اظهارداشت: انعکاس برنامه های اوقات فراغت در سال های گذشته از سوی سازمان صداو سیما معدود بوده،  امید است که امسال صداو سیما فعالیت پایگاهها را بیشتر انعکاس دهد، و همکاران ما در ادارات ( آموزش و پرورش نواحی سه گانه)، کانونها  ومدارس محله توجه بیشتری به برگزاری برنامه ها داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگی و هنری و امور اردویی اداره کل آموزش و پرورش گفت: در اجرای برنامه های خود در زمینه ی اوقات فراغت سال گذشته نسبت به سال ۹۴ رشد داشته ایم به گونه ای که در ۲۸۵ پایگاه فعال بیش از ۸۴ هزار داوطلب در آن عضو شده و انتظار می رود در سالجاری نیز نسبت به سال گذشته رشد داشته باشیم.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار