مازیار سلیمان نژاد؛
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت:هر گونه استفاده از تورهای دامی و مواد منفجره و موتور برق در صید ماهی ممنوع بوده و در صورت رویت ،برخورد قاطع و جدی با متخلفان خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱ 11 June 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  مازیار سلیمان نژاد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اظهار کرد:فصل تخم ریزی ماهیان از ابتدای اسفندماه تا خردادماه هر سال می باشد. که این فصل  تنها زمان تكثیر و تخم ریزی انواع ماهیان است كه باید مردم در جهت حفظ و تكثیر ذخایر طبیعی محیط زیست استان کوشا باشند.
 
وی ادامه داد: صید ماهی با استفاده از تور چتری و قلاب ماهی گیری بلامانع است اما  استفاده از دیگر تورهای ماهی گیری و مواد منفجره و...ممنوع بوده و با متخلفین به طور جدی برخورد خواهد شد.
 
وی با اشاره به استفاده صیادان از شیوه غیرمجاز جدید  الکتروشوکر برای صید ماهی اظهار کرد: در این روش از وسیله‌ای استفاده می‌شود که خازن دارد و از باتری و یا موتور برق تغذیه و برق را در خود ذخیره می‌کند، سپس صیادان در محدوده حرکت خود درآب این برق را در محل ماهی گیری تخلیه می‌کنند و موجب برق گرفتگی شدید و تلف شدن انواع آبزیان از جمله ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها، خرچنگ‌ها و ... می‌شود سپس ماهی‌های مرده‌ای را که روی آب آمده‌اند؛ جمع‌آوری می‌کنند.
 
سلیمان نژاد به برخی از اقدام های این اداره کل در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ایجاد کارگروه کمیته راهبردی گرد و غبار، ساماندهی گنجینه تاریخ طبیعی ایلام و بکارگیری آخرین روش های نوین زیست محیطی در این مکان، جمع آوری بانک ژن حیوانات، مبارزه با قاچاق حیات وحش، مقابله با آتش و تسریع در مهار آن و شناسایی کانون های گرد و غبار از دیگر اقدام های اجرایی این اداره است.

مدیرکل محیط زیست ایلام افزود: تثبیت مرزی مناطق حفاظت شده، احیای تالاب ها با اجرای طرح های آبخیزداری و خشکه چینی و افزایش تامین آب تالاب ها و تکمیل گنجینه تاریخ طبیعی استان، وضعیت مطلوب سایت احیا و تکثیر گوزن زرد ایرانی، احیای تالاب ها، تیمار و مراقبت از وحوش زخمی، سنجش و پایش گرد و غبار، ترویج فرهنگ سه شنبه های بدون خودرو، پرداخت بیمه خسارت ناشی از حمله پلنگ به دامداران خسارت دیده  و برای نخستین بار انعقاد تفاهم نامه با استان واسط عراق در خصوص حفاظت از منطقه مرزی کولگ را  از جمله اقدام های اداره کل حفاظت محیط زیست این استان دانست.

سلیمان نژاد ادامه داد: ساماندهی پسماندهای عفونی بیمارستانی، پایش واحد های آلاینده، آموزش و فرهنگ سازی زیست محیطی در بین اقشار مختلف مردم، جلوگیری از شکار حیوانات، اشاعه فرهنگ حفاظت از وحوش و مرمت شکار جانوران به صورت خودجوش در بین مردم و روستاییان ، برگزاری مانور منطقه ای مهار آتش، کسب رتبه ممتاز مشارکت های مردمی در بین ادارات حفاظت محیط زیست کشور، اجرای کمربند سبز در مسیر زائران اربعین حسینی، نظارت بر امحای پسماندهای عفونی و بیمارستانی را از دیگر اقدامات مثبت اداره کل محیط زیست ایلام برشمرد./م
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار