محسن کرمیان در گفتگو با تابناک:
مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب و نرم افزار قرآنی گفت: همایش استانی تئاتر خیابانی قرآنی در کرمانشاه باحضور هشت گروه نمایشی و چهل اجرا در سطح استان آغاز شده است و اجراها با استقبال مخاطبان روبه روشده است.
کد خبر: ۴۳۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 09 June 2017
 محسن کرمیان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: همایش استانی تئاتر خیابانی قرآنی توسط معاونت قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه 

با همکاری دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی و دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری باحضور هشت گروه نمایشی و چهل اجرا در سطح استان در حال اجرا می باشد.

وی گفت: نقالی این  هنر ستوده شده و برگرفته از روح کهن ایرانی در طول هزاران سال پاسبان و نگاهبان کیان فرهنگ والای ایرانی اسلامی بوده است، پیش از ظهور رسانه های مختلفی چون سینما و تلویزیون نمایش های ایرانی اعم از تعزیه، شبیه خوانی ، سیاه بازی، قوالی و نقالی و ...... دهها گونه دیگر نمایش ایرانی در ایام خاص ،مناسبتها و ... جایگاه ویژه و بسیار تاثیر گذاری داشت . 

مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب و نرم افزار قرآنی با اشاره به اینکه با ظهور تئاتر اندک اندک بر جامه نمایش ایرانی لباس تحجر و واپس ماندگی پوشاندند، افزود: اما در سالهای اخیر با شناخت جایگاه مهم هنر نمایش ملی به این گونه آثار نمایشی ارزشی بیشتر داده شد . 

کرمیان در ادامه خاطر نشان کرد: دفتر تئاتر خیابانی استان کرمانشاه در کنار تولید گونه های متفاوت تئاتر بیرونی و محیطی هماره تلاش مضاعفی در تولید آثار نقالی و پرده خوانی به خصوص در مناسبتهای مذهبی داشته و دارد . 

وی با بیان اینکه نقل جنگ خندق که پیش از این در نخستین جشنواره سراسری پرده خوانی و نقالی غدیر مورد تقدیر و تایید قرار گرفته بود، تصریح کرد: این بار  به خاطر تناسب موضوع (سیره علوی ) و همزمان با هفته قرانی و به همراه دیگر آثار خیابانی در نقاط مختلف استان به اجرا در آمد و با استقبال بسیار خوب تماشاگران مواجه شد.

گفنگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار