برخی می‌گویند: هرکس مسافرت خارجی زیاد رفته است یارانه‌اش باید حذف شود، در حالی‌که شاید بنده خدا آن‌طرف کار ضروری‌ای داشته باشد؛ مثل همین آقای ظریف!
کد خبر: ۴۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 06 June 2015
در سال‌های اخیر و با دست و دل‌بازی‌هایی که بانک‌ها انجام می‌دهند و وام‌های خفن برای خرید خودرو و مسکن می‌دهند شناسایی پردرآمدها بسیار سخت شده است، مثلا نمی‌دانی فردی که خودروی٢٠٦ دارد الان جزو مایه‌داران محسوب می‌شود یا جزو اقشار آسیب‌پذیر. بعدش هم مورد داشته‌ایم در راستای چشم و هم‌چشمی کلیه‌اش را فروخته و خودروی ٦٠میلیونی خریده و باز هم مورد داشته‌ایم میلیاردری که اسکروچ‌بازی درآورده و سوار پراید شده است.
به همین دلیل چند روز پیش هم سخنگوی دولت گفت: «شناسایی پردرآمدها بسیار سخت است.»
برخی می‌گویند: هرکس خانه‌گران قیمت داشت یارانه‌اش حذف شود. خب الان همه خانه‌ها گران هستند، یعنی یارانه همه خانه دارها رو از یک کنار حذف کنیم؟ یا برخی هم می‌گویند هرکس مسافرت خارجی زیاد رفته است یارانه‌اش باید حذف شود، در حالی‌که شاید بنده خدا آن‌طرف کار ضروری‌ای داشته باشد. مثل همین آقای ظریف!
به همین دلیل ضمن تایید صحبت‌های آقای نوبخت؛ پیشنهاد می‌شود به جای پردرآمدها، کم درآمدها را شناسایی کنیم. به این منظور راهکارهای زیر ارائه می‌شود:

راهکار اول: افرادی از طرف دولت به دم خانه مردم بروند و هرکس همه دندان‌هایش سالم بود، یارانه‌اش را حذف کنند. کسی که بتواند از عهده خرج و مخارج دندان بر بیاید، عمرا نیازی به یارانه داشته باشد. در این روش افرادی که هر شب مسواک می زدند و دندان هایشان سالم مانده است اشتباهی حذف خواهند شد که مسئله مهمی نیست!

راهکار دوم:
مقداری زردآلو به مردم داده شود، هر کس معده‌اش تعجب کرد یارانه بگیرد و هرکس معده‌اش طبیعی برخورد کرد یارانه اش حذف شود. در صورتی که به دلیل گرانی زردآلو، این روش قابل اجرا برای دولت نباشد، می‌توان از شیرموز هم استفاده کرد.

راهکار سوم: هرکس گوشی هوشمند داشت و شونصد ساعت در شبکه‌های اجتماعی ول می‌چرخید، یارانه بگیرد و افرادی که کلا اهل تکنولوژی نیستند یارانه‌شان کلا حذف شود.
تلف‌کردن اوقات فراغت با گوشی هوشمند، ارزان‌ترین شیوه گذران عمر است، مطمئنا کسی که از شبکه‌های اجتماعی بهره نمی‌برد آن‌قدر مایه‌دار است که برای پرکردن اوقات فراغتش به مسافرت و خرید و سینما و پارک و... خواهد رفت و نیازی به این ٤٥٥٠٠تومان ندارد.

راهکار چهارم
: هر کس مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر داشت، یارانه بگیرد. اگر این افراد مایه‌دار بودند که نهایتا بعد از لیسانس گرفتن با پول پدرشان مغازه‌ای باز می‌کردند یا با خودروی شاسی بلند در خیابان‌ها دوردور می‌کردند؛ دیگر از ترس بیکار نماندن این‌همه درس نمی‌خواندند که!
ارژنگ حاتمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار