روز چهارشنبه و در ادامه تجمع های اعتراضی آموزشیاران نهضت سواد آموزی در برابر ساختمان مجلس شورای اسلامی، «هانیه اکبریان» آموزشیار نهضت سوادآموزی شهرستان دلفان نیز راهی بهارستان شد تا شاید بتواند در دیداری با نمایندگان تکلیف خود و همکارانش را مشخص کند؛ معلم زحمت کشی که گویا سهمش تعیین تکلیف شدن توسط تروریست ها و نه نمایندگان مجلس بود.
کد خبر: ۴۳۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳ 08 June 2017
خانم معلم نهضت، توسط تروریست ها تعیین تکلیف شد نه نمایندگان مجلس
در میان قربانیان حادثه تروریستی روز گذشته که در ساختمان مجلس شورای اسلامی رخ داد، نام یکی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی شهرستان دلفان استان لرستان نیز دیده می شود؛ خانمی 37 ساله که برای اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و معطل ماندن مصوبه مجلس سال گذشته مجلس، راهی تهران شده بود.

به گزارش «تابناک»، نام این بانوی لرستانی هانیه اکبریان بود که از نیروهای نهضت سواد آموزی شهرستان دلفان بود و در روزهای گذشته به اتفاق جمعی از معلمان قراردادی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با حضور در بخش دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تلاش داشت صدای حق خواهی خود را به گوش نمایندگان مجلس برساند و پیگیر مطالبات صنفی خود باشد.

روز چهارشنبه اولین روزی نبود که این بانوی شهید و همکارانش پیگیر مطالبات خود شده بودند و آنها چند ماهی هست که با تجمع مستمر در برابر ساختمان وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی به دنبال تحقق وعده های پیشین مسئولان در مسیر افزایش حداقلی کیفیت زندگی و شرایط شغلی خود هستند.

مهم ترین مطالبه و خواسته آموزشیاران نهضت سواد آموزی سراسر کشور که در روز چهارشنبه (روز حادثه)، هانیه اکبریان نیز آنها را همراهی می کرد، اجرایی شدن مصوبه مرداد سال 95 مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعیین تکلیف و استخدام رسمی نیروهای حق التدریسی و آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی توسط وزارت آموزش و پرورش است؛ مصوبه ای که معترضان بارها گفته اند، مسئولان آموزش و پرورش از اجرایی کردنش طفره می روند و اقدامی برای استخدام آنها نمی کنند.

نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیشتر و در راستای پیگیری مجدد مطالبات این گروه از آموزشیاران نهضت سواد آموزی که تعداد آنها در سراسر کشور 30 هزار نفر عنوان است، قول داده بودند که بعد از انتخابات وضعیت آنها را مشخص کنند.  
در همین رابطه قاسم احمدی لاشکی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قبل از انتخابات ریاست جمهوری، از بررسی طرح استخدام آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی بعد از انتخابات ریاست جمهوری خبرداد و گفت: حدود ۳۰ هزار نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی از این طریق تعیین تکلیف می‌شوند.

همین وعده نمایندگان مجلس که آموزشیاران بیم داشتند دوباره به دست فراموشی سپرده شود، آنها را از نقاط مختلف کشور راهی درب شرقی ساختمان مجلس شورای اسلامی کرد تا در یک دوره چند روزه و به صورت مستمر پیگیر خواسته خود باشند.

این آموزش ‌یاران نهضت سوادآموزی انتظار دارند آموزش و پرورش دستورالعملی را تهیه و برای اجرای در سال تحصیلی جدید به استان‌ها ابلاغ کند تا زمینه استفاده از آنها و تبدیل وضعیت آموزش‌دهندگان واجد شرایط در مناطقی که آموزش و پرورش به نیرو نیاز دارد، فراهم شود.

خواسته اصلی آموزشیاران نهضت سوادآموزی اصلاح قانون تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی است، که در شهریور سال ۹۵ تصویب شده بود؛ قانونی که «علی باقرزاده»، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور معتقد است با اظهار نظرهای گاه و بیگاه نمایندگان درباره پذیرش یا عدم پذیرش آموزش‌دهندگان در طرح جدیدی که در مجلس مطرح شده است، به اضطراب این  افراد اضافه دامن زد و باعث شد، مراجعات آنها به مجلس افزایش یابد.

روز چهارشنبه و در ادامه تجمع های اعتراضی آموزشیاران نهضت سواد آموزی در برابر ساختمان مجلس شورای اسلامی،  «هانیه اکبریان» آموزشیار نهضت سوادآموزی شهرستان دلفان  نیز راهی بهارستان شد تا شاید بتواند در دیداری با نمایندگان تکلیف خود و همکارانش را مشخص کند؛ معلم زحمت کشی که گویا سهمش تعیین تکلیف شدن توسط تروریست ها و نه نمایندگان مجلس بود.

حالا دیگر این معلم زحمت کش که آروزی تبدیل وضعیت شغلی و افزایش حداقلی کیفیت زندگی و حقوقی اش دیگر هیچگاه محقق نخواهد شد، در بین همکاران مطالبه گرش نیست، اما مابقی آموزشیاران نهضت سواد آموزی در سراسر کشور هنوز هستند و هنوز مطالبه دارند.

امید این است که نمایندگان مجلس مطالبات قانونی آنها که مصوبه مجلس در مرداد سال 95 است را به صورت جدی پیگیری کنند و از نزدیک ترین و سریع ترین راه قانونی، به خواسته همکاران این خانم معلم شهید، جامع عمل بپوشانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار