هشتم اسفندماه سال گذشته اتفاقی مهم در عرصه فرهنگ رضوی رخ داد و اکبر شیخ به عنوان مدیر عامل جدید بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام،رسما سکاندار این بنیاد و جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام را در دست گرفت.
کد خبر: ۴۳۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 08 June 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، شیخ متولد خردادماه 1350در شهر گرگان است او کارشناس ارشد رشته مدیریت آموزشی و دانشجوی دکترای این رشته است.
در کارنامه کاری و اجرایی مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام، 25 سال کار اجرایی،آموزشی،فرهنگی ومدیریتی به چشم می خورد که از جمله آنها می توان به ریاست مرکز تربیت معلم چابهار،معاونت دانشگاه شهید مطهری سیستان و بلوچستان و ریاست مدارس و معارف شهید مطهری این استان اشاره کرد.
شیخ همچنین مدیرکلی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان سیستان و بلوچستان را درکار نامه دارد، آخرین سمت او مدیرکلی مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق کشور (خراسان شمالی،جنوبی و رضوی) است که در این سمت به عنوان مدیر نمونه این مرکز انتخاب شده است.
دکتر اکبر شیخ با حکم  صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام منصوب شد.وی در دوره مدیریتی فعالیت های متنوعی را در عرصه فرهنگ رضوی آغاز کرد.
آماده همکاری و تعامل با آستان های مقدس هستیم
 مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در چند ماه فعالیتش دیدارهای مهمی داشت او به دیدار تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسینی در شهر ری رفت.شیخ در دیدار با آیت‌الله ری‌شهری، گفت: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) آمادگی خود را برای همکاری با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اعلام می‌کند تا انشاءالله در عرصه تولید محتوا با اشراف آیت‌الله ری‌شهری، کارهای هدفمند در حوزه نرم‌افزار، کتاب و ...، همراه با ترجمه به زبان‌های مختلف دنیا صورت گیرد.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: تا کنون در حوزه‌های تحقیقاتی و پژوهشی، تفاهم‌نامه‌هایی از سوی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و آیت‌الله دستغیب تولیت حرم شاهچراغ و همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با برخی از نهادهای علمی تحت اشراف علمای شهر مشهد منعقد شده است تا به تولید محتوا و کتب مورد نظر اقدام کنند و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز استفاده کنیم.
به دنبال تولید کتاب های پرمحتواییم
 وی گفت: در بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) هر ساله جشنواره کتابخوانی با حضور بیش  از 400هزار نفر برگزار می‌کنیم که بزرگترین دغدغه شرکت‌کنندگان و همچنین مسئولان برگزاری آن، وجود کتب پرمحتوا است که امیدواریم طی تفاهم‌نامه‌هایی که با این آستان‌های مقدس منعقد می‌شود، این موضوع مرتفع شود.

 شیخ افزود: تمام دغدغه ما در خصوص اقدامات مذکور، تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کتابخوانی است و اصولا ما پیگیر آن هستیم تا دغدغه‌های رهبری و مراجع تقلید را دنبال کنیم، چراکه خود را سرباز ایشان می‌دانیم.
دانشنامه امام رضا(ع) با همکاری آستان قدس رضوی منتشر می شود
وی از انعقاد تفاهم همکاری میان بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با آستان قدس رضوی برای تدوین دانشنامه جامع امام رضا(ع) خبر داد و گفت: از ابتدا اعتقاد داشتیم که برای تولید این مجموعه باید آستان قدس رضوی هم مشارکت داشته باشد تا در آینده کاری موازی این کار صورت نگیرد.
 بازنگری جدی در جشنواره
وی با اشاره به این که در روند برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) یک بازنگری جدی صورت می گیرد گفت: بعد از اتمام جشنواره پانزدهم، یک بازنگری جدی در این خصوص صورت خواهد گرفت تا از انجام کارهای بی‌ثمر پرهیز شود.

 اختتامیه امسال تغییرات اساسی دارد
شیخ به تغییرات جدی اختتامیه دوره پانزدهم جشنواره امام رضا(ع) هم اشاره کرد و گفت: مراسم اختتامیه جشنواره امسال در جوار بارگاه رضوی برگزار خواهد شد.هم چنین زمان مراسم به قبل از نماز مغرب و عشا تغییر یافته است تا شرکت کنندگان در این مراسم بتوانند در نماز باشکوه شب میلاد خورشید هشتم در حرم مطهر رضوی حضور یابند.
وی به کاهش زمان اجرای مراسم اختتامیه نیز اشاره داشت و گفت: زمان برنامه از سه ساعت و نیم به دو ساعت کاهش یافته است.علاوه بر آن تلاش شده به لحاظ محتوایی برنامه از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
به دنبال رشد مفهومی هستیم
شیخ با اشاره به حضور ۲۰ هزار نیروی انسانی در پیشبرد فعالیت های بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: در مدیریت جدید بنیاد علاوه بر کارهایی که قبلاً انجام می‌شد دو نکته حائز اهمیت را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ این دو نکته تولید محتوا و ارتباط فرهنگ رضوی بین دانشگاه‌های داخل کشور و خارج از کشور است. در بخش تولید محتوا ازنظر کمی بسیار گسترده هستیم و وسعت کارها بیش‌ازاندازه است و رشد چشم‌گیری داشته‌ایم ولی ازنظر مفهومی رشد کمتری داشته‌ایم لذا عمیقاً بر این باور هستیم که تولیدات مفهومی اثرگذاری بیشتری در همه گروه‌های سنی دارد.
برای سنین مختلف تولید محتوا می کنیم
وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های خانواده است که مهم‌ترین تأثیرگذاری ازنظر تعلیم و تربیت روی کودکان و نوجوانان را دارد ولی هنوز فرهنگ رضوی به صورت مستقیم ورود زیادی در این عرصه نداشته است. یکی از خواسته‌های ما این است که برای سنین مختلف تولید محتوا کنیم و از ظرفیت‌های زیادی که وجود دارد ازجمله اساتید حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید و دانشگاهیان و آموزش‌وپرورش بتوانیم در مقاطع مختلف تولید محتوا کنیم.

مدیر بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در چند دانشگاه ما این کار را انجام داده و ترویج فرهنگ رضوی را به‌عنوان یک واحد درسی قرار داده ایم؛ به این معنی که همانطور که همه‌ی رشته‌ها در حال حاضر یک واحد درسی را به‌عنوان وصیت‌نامه‌ی الهی، سیاسی امام خمینی می گذرانند یک واحد را هم موظف شوند به‌عنوان ترویج فرهنگ رضوی بگذرانند.
حضور علمای اهل تسنن و نمایندگان اقلیت های مذهبی در اختتامیه جشنواره
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت:  بر اساس تعاملاتی که با علمای اهل سنت داشتیم، تصمیم گرفته شد از آنها در جشنواره‌ها و همایشانی که در پیش روداریم دعوت کنیم و در راستای ترویج فرهنگ رضوی از جامعه بزرگ اهل سنت کمک بخواهیم.
وی افزود: هم چنین در اختتامیه جشنواره پانزدهم، برای نخستین بار علمای اهل تسنن، نمایندگان اهل سنت و اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی،در آیین پایانی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد مقدس حضور خواهند یافت.
دانشگاههای مناطق محروم و مرزنشینان در کانون توجه ماست
وی در ادامه گفت: در ترویج فرهنگ رضوی تلاشمان بر این است که به سمت مناطق محروم و مرزی کشور هم متمرکز شویم، چراکه بیشتر برنامه‌هایی که انجام‌شده در دانشگاه تهران یا دانشگاه مشهد بوده و دانشگاه‌های مناطق محروم و مرزی در این موضوع دخالتی نداشته‌اند. اگر بتوانیم برنامه‌ها را در مناطق محروم و مرزی انجام دهیم قطعاً و یقیناً تأثیر گذاری بیشتری را شاهد خواهیم بود.
همایش بین المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی در مشهد برگزار می شود
 مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به این که همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی هم زمان با رویداد مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2017 برگزار می‌شود، گفت: کتاب مقالات دوره گذشته این همایش علاوه بر چاپ به زبان فارسی به دو زبان دیگر نیز ترجمه خواهد شد.
وی از برگزاری مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مهم بخش بین‌الملل این جشنواره خبر داد و افزود: این مجمع جهانی با حضور ١٥٠ خادم فرهنگ رضوی از ایران و خارج کشور هم‌زمان با ولادت امام رضا(ع) و هم زمان با رویداد مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی در سال2017 برگزار می‌شود.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، ادامه داد: در مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی کمیسیون‌های مختلفی تشکیل می‌شود و در صدد هستیم تا درباره ساز و کارهای گسترش هر چه بیشتر فرهنگ رضوی در جهان به یک اشتراک نظر دست پیدا کنیم.
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) از مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی به‌عنوان یک مجمع تخصصی با رویکرد علمی و پژوهشی نام برد و خاطرنشان کرد: امیدواریم خروجی مجمع این باشد که تصمیم درستی در جهت عمق‌بخشی به جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بگیریم.
شیخ  برگزاری شش همایش علمی منطقه‌ای با مشارکت نهادهای همکار در کشورهای روسیه، هند، اندونزی، برزیل، افغانستان و لبنان، برگزاری نمایشگاه ویژه آثار فاخر نقاشی از اساتید برجسته آلمان، روسیه و چین، برگزاری هفته‌های فرهنگی در این سه کشور از دیگر برنامه‌های جشنواره پانزدهم عنوان کرد.
وی هم چنین با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه جشنواره پانزدهم در جوار بارگاه رضوی افزود: تلاش داریم همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی نیز در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شود.
تولید محتوای پژوهش‌محور در جشنواره امام رضا(ع) شتاب می‌گیرد
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: در دوره جدید مدیریت این بنیاد، تولید محتوا، ترجمه متون رضوی و انجام طرح‌های پژوهشی شتاب بیشتری می‌گیرد.
وی بابیان این که طرح‌های پیشنهادی پژوهشی در شورای پژوهشی این بنیاد مورد تحلیل و ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت تصویب اجرایی می‌شود، افزود:علاوه بر مشهد و آستان مبارک حضرت امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی، آستان‌های مبارک حضرت معصومه(س)، حضرت شاه‌چراغ(ع) و سایر امام زادگان رضوی نیز مورد توجه ماست و در صورت تصویب طرح‌های پژوهشی این آستان‌های مقدس در این شورا، این طرح‌ها نیز عملیاتی خواهند شد.

شیخ ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که بودجه‌ای که برای آیین اختتامیه جشنواره هزینه می‌شود را از طریق خیرین و سایر منابع تأمین کنیم تا در این هزینه‌ها صرفه جویی شده و بتوانیم منابع مطلبی بیشتری را برای تولید محتوا و انجام طرح‌های پژوهشی اختصاص دهیم.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به این که در راستای هم افزایی بیشتر، شورای پژوهشی و هیئت علمی بنیاد در هم ادغام شده‌اند، و در قالب شورای پژوهشی فعالیت خود را ادامه می‌دهد، اظهار کرد: اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور و همین طور چهره‌های حوزوی مسلط به حوزه فرهنگ رضوی در این شورا عضویت دارند.
مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی امسال در مشهد برگزار می شود    
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از برگزاری مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) خبر داد و گفت: این مجمع جهانی با حضور ١٥٠ خادم فرهنگ رضوی از ایران و خارج کشور همزمان با ولادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
وی افزود: در این مجمع که همزمان با رویداد مشهد ٢٠١٧ و پایتختی فرهنگی جهان اسلام در مشهد برگزار می‌شود،٩٠ نفر از خادمان از داخل کشور و ٦٠ نفر از خادمان سایر کشورهای جهان شرکت خواهند کرد.
 مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ادامه داد: در مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی کمیسیون‌های مختلفی تشکیل می‌شود و در صدد هستیم تا درباره ساز و کارهای گسترش هر چه بیشتر فرهنگ رضوی در جهان به یک اشتراک نظر دست پیدا کنیم.
 وی گفت: همچنین به دنبال این جمع‌بندی هستیم که چه موادی به لحاظ مفهومی برای گسترش هر چه بیشتر اندیشه و فرهنگ امام رضا(ع) در سراسر کشور یا خارج از ایران لازم است تا بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با همکاری نهادهای مرتبط نسبت به تهیه آنها اقدام کند.
 مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی به عنوان یک مجمع تخصصی با رویکرد علمی و پژوهشی نام برد و خاطرنشان کرد: امیدواریم خروجی مجمع این باشد که تصمیم درستی در جهت عمق‌بخشی به جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بگیریم.

 شیخ درباره احتمال ثبت مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی در سطح بین‌المللی نیز اظهار داشت: اساسنامه مجمع همزمان با برگزاری اولین مجمع در مشهد مقدس به تصویب خواهد رسید و هیئت مؤسس مجمع نیز با حضور و مشارکت نمایندگان سایر کشورها تشکیل می‌شود. در ادامه نیز برای ثبت مجمع در یونسکو یا سازمان کنفرانس اسلامی و یا سایر نهادهای مرتبط اقدام خواهد شد تا هویت‌بخشی اداری به آن نیز صورت گیرد.

افزایش 50 درصدی برنامه‌های جشنواره پانزدهم
وی با اشاره با افزایش 50 درصدی حجم فعالیت‌ها در جشنواره پانزدهم؛ بیان کرد: جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با همکاری بیش از 20 هزار نفر اداره می‌شود.
وی با بیان اینکه در جشنواره گذشته 17 دانشگاه در این جشنواره شرکت داشتند؛ افزود: امسال با افزایش 16 دانشگاه به 33 دانشگاه بزرگ افزایش‌یافته است که این دانشگاه‌ها دانشگاه‌های کوچک را در بر خواهند گرفت.
دبیر جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) اظهار کرد: در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) 90 هزار هیئت مذهبی به‌صورت مستقیم این رخداد فرهنگی را یاری خواهند نمود.
وی تصریح کرد: این جشنواره با همکاری 2 هزار و 276 دانشگاه و دانشکده  و مراکز آموزش عالی، 954 کانون فرهنگی آموزش، 3500 کتابخانه عمومی سراسر کشور، 8 هزار امام‌زاده و بقاع متبرکه و 35 اصناف، 22 هزار کانون مساجد و ... 134 هزار و 765 برنامه اجرا خواهد نمود و عمده برنامه‌ها در دهه کرامت است.
شیخ با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار در خانه امام رضا (ع) برگزار خواهد شد و حدود 600 میهمان از خارج مشهد در آن حضور خواهند داشت.
وی تقدیر از میهمان ویژه برای هر بخش داخل و خارج کشور و تقدیر از 4 خادم نمونه فرهنگ رضوی در داخل و 4 خادم نمونه فرهنگ رضوی در خارج از کشور ازجمله برنامه‌های جشنواره پانزدهم اعلام کرد.
   
جشنواره‌ای به گستره 77 کشور
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در ادامه با اشاره برنامه‌های حوزه بین‌الملل در جشنواره پانزدهم بیان کرد: این جشنواره در 77 کشور 2600 برنامه مردمی در نظر گرفته‌شده است؛ همچنین 3 برنامه در این حوزه در طول سال 2017  و دوره پایتختی مشهد برای فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.
وی گفت: برنامه‌های بین‌المللی جشنواره پانزدهم با همکاری سازمان فرهنگ و امور ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل‌بیت، وزارت امور خارجه، تقرب مذاهب اسلامی و جامعه‌المصطفی انجام برگزار خواهد شد.
 وی با اشاره به رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، اظهار کرد: برگزاری مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی با حضور خادمان ادوار 14 گانه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و برگزاری دومین همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی ازجمله برنامه‌های جشنواره در دهه کرامت است، همچنین سه برنامه نیز در طول سال 2017 عملیاتی می‌شود.
شیخ  برگزاری شش همایش علمی منطقه‌ای با مشارکت نهادهای همکار در کشورهای روسیه، هند، اندونزی، برزیل، افغانستان و لبنان، برگزاری نمایشگاه ویژه آثار فاخر نقاشی از اساتید برجسته آلمان، روسیه و چین، برگزاری هفته‌های فرهنگی در این سه کشور از دیگر برنامه‌های جشنواره پانزدهم عنوان کرد.
 
نهادینه‌سازی فرهنگ رضوی از کودکستان تا دانشگاه
شیخ گفت: در حوزه مفهومی یا پژوهش‌های علمی حدود 273 عنوان کتاب از جشنواره و 51 کتاب توسط انتشارات امر ولایت توزیع‌شده است؛ آثاری نیز در حوزه پژوهشی در دست تألیف است.
وی با تأکید بر گذر از تبلیغات و پرداختن به بحث مفهومی و عمقی گفت: بحث مفهومی در جامعه اثرگذارتر است.
وی با بیان اینکه باید در بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) تألیفات یا نشریاتی با کمک همه صاحب‌نظران در حوزه فرهنگی به‌ویژه فرهنگ رضوی تولید شود؛ افزود: همه نهادها ازجمله آموزش‌وپرورش باید فرهنگ رضوی را از کودکستان تا دانشگاه نهادینه نمایند.
 
فعالیت گسترده در حوزه نشر و پژوهش
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) با بیان اینکه در حال انعقاد 4 تفاهم‌نامه با بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی، بنیاد پژوهش‌های استان قدس رضوی، دانشگاه و مدرسه عالی شهید مطهری هستیم؛ افزود: در نظر داریم مجموعه دست‌نوشته‌های علامه عطاردی یکی از شخصیت‌های بارز فرهنگی به مرحله تدوین و چاپ برسانیم.
وی تصریح کرد: تولید کتابچه با موضوعات مختلف، مجموعه چهارجلدی سبک زندگی به زبان عربی و انگلیسی در تیراژ بالا ازجمله برنامه‌های موردنظر بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) است.
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان در حوزه سیره رضوی را از  دیگر برنامه‌های بنیاد اعلام کرد و گفت: هفته سوم اردیبهشت نمایشگاه و فروشگاهی از آثار 14 سال جشنواره‌های رضوی افتتاح خواهد شد که در آن تمام تولیدات جشنواره‌های فرهنگ رضوی در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.
 
دفتر مرکزی خبرگزاری فرهنگ رضوی به مشهد منتقل می‌َشود
وی با بیان اینکه خبرگزاری فرهنگ رضوی باید به مشهد منتقل شود؛ افزود: خبرگزاری فرهنگ رضوی متعلق به بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) است، با استقرار آن در مشهد جامعه مخاطب آن چندین هزار برابر می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به حضور بیش از 25 میلیون زائر داخلی و خارجی در مشهد، معتقدیم این خبرگزاری باید در پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد و برای این مهم دو زبان انگلیسی و عربی آن نیز راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: تا پایان سال دفتر این خبرگزاری در مشهد و 15 دفتر در 15 استان افتتاح خواهد شد.
وی افزود: ما بنا داریم جشن کرامت را مردمی‌تر کنیم. اگر موفق شویم در شورای فرهنگ عمومی کشور همه شهرهای ایران اسلامی یک نمایشگاه دهه کرامت برگزار کنند
شیخ همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره پیامک رضوی؛ گفت: این جشنواره در جشنواره پانزدهم  گنجانده خواهد شد، که تلخیص و کتاب‌های خوبی برای آن ایجاد خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای تولید فیلم و سریال فاخر
شیخ افزود: با مطالعات انجام‌شده با کمک آستان قدس رضوی، بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، شهرداری مشهد، صداوسیما و بنیاد سینمایی فارابی می‌توانیم سریال های فاخری در مورد امام رضا (ع) تولید کنیم که بنیاد سینمایی فارابی در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.
دبیر جشنواره فرهنگی بین‌المللی امام رضا (ع) علت حضور این نهادها برای تولید فیلم را جلوگیری از موازنه کاری عنوان کرد.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) یادآور شد: در صدد آن هستیم که یک فیلم سریالی در شأن حضرت رضا(ع) ساخته شود و در این خصوص با معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رایزنی‌ها را آغاز کرده‌ایم و البته در این راستا نیازمند مشورت‌های علما و کارشناسان دینی هستیم.

ایفای نقش بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در مناسبت‌های مذهبی
وی بابیان اینکه تاکنون بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در دهه اول محرم و دهه آخر صفر نقش مؤثری در برنامه‌های فرهنگی نداشته است؛ افزود: برای تحقق این مسئله در حال تهیه برنامه هستیم تا بنیاد نقش اصلی خود را در مراسم های مذهبی در داخل و خارج از کشور ایفا کند.

برپایی نمایشگاه دائمی محصولات رضوی
شیخ از برگزاری نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات تولیدشده ۱۴ دوره گذشته جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) از اواسط اردیبهشت‌ماه جاری در مشهد خبر داد و گفت: این نمایشگاه دائمی بوده و در صورت انعقاد قرارداد با نهادهایی همچون دانشگاه و یا ادارات تبلیغات استان‌ها، امکان عرضه محصولات و تولیدات در سایر استان‌ها را نیز خواهیم داشت.
وی تأکید کرد: بنیاد فرهنگی  بین‌المللی امام رضا (ع) علاوه بر دهه کرامت در تمام مراسم‌هایی که به مباحث فرهنگی  ختم می‌شود با انگیزه وارد خواهد شد.
وی در ادامه به بازنگری برنامه‌های جشنواره اشاره کرد و افزود: بعد از اتمام اختتامیه جشنواره پانزدهم طی فراخوان بسیار بزرگ مبنی بر ارائه پیشنهاد‌ها و انتقادات در مورد جشنواره بازنگری اساسی انجام خواهد شد و  فعالیت های بنیاد از کار تبلیغی صرف نظر و به کار مفهومی، عمقی و علمی سوق داده می‌شود.

 دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در پایان سخنانش گفت: اخبار مهمی در راه است که به زودی دراختیار رسانه های کشور قرار می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار