مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد از آغاز دو طرح اشتغالزایی فنی و حرفه ای برای جوانان در این استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 08 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛علی آقا افضلی این طرحها را مهارت آموزی در محیط کار واقعی و کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی اعلام کرد.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد افزود: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای افراد بالای 15سال اجرا می شود که این افراد می توانند با مراجعه به واحدهای صنفی و صنعتی که مورد تائید سازمان فنی و حرفه ای است زیر پوشش آموزش های فنی و حرفه ای قرار گیرند.
وی گفت : این افراد در نهایت در امتحانات فنی و حرفه ای شرکت می کنند و پس از اخذ گواهینامه مربوطه مستقیم وارد بازار کار می شوند.
آقا افضلی در مورد طرح کاروزری دانش آموختگان دانشگاهی هم خاطر نشان کرد: این طرح به منظور ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی بیکار اجرا می شود که با این اقدام زمینه اشتغال این افراد هم در واحدهای صنفی صنعتی فراهم می شود.
وی تصریح کرد: در طرح کاروزی، دولت معادل یک سوم پایه حقوق اداره کار را به افراد کارورز به صورت ماهیانه پرداخت می کند و بقیه دستمزد هم توسط کارفرما پرداخت خواهد شد.
آقاافضلی خاطر نشان کرد: افراد در این مدت زیر پوشش بیمه مسوولیت مدنی هستند و بعد از فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای در امتحانات مرتبط شرکت می کنند و با اخذ مدرک می توانند کارآفرینی کنند یا در واحدهای صنفی و صنعتی به کار مشغول شوند.
به گزارش ایرنا، عمده رشته های مرکز فنی و حرفه ای شهرستان بافق متناسب و مرتبط با معادن منطقه است اما از سال 91 رشته لکوموتیو رانی برای نخستین بار در استان یزد، در شهرستان‌های بافق و طبس به طور همزمان،دایر شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار