مدیرکتابخانه حرم حضرت معصومه(س) گفت: این کتابخانه با ۱۱ هزار و ۷۰۰ مترمربع زیر بنا ۹۰ هزار نسخه کتاب دارد و یکی از کامل‌ترین کتابخانه‌های استان است.
کد خبر: ۴۳۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱ 08 June 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام اسماعیل محمدی با اشاره به اینکه کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) ۱۱ هزار و ۷۰۰ متر مربع زیربنا دارد، گفت: این کتابخانه در چهار طبقه و ۶ تالار بنا شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: خدمات دهی کتابخانه در دو بخش خواهران و برادران است که به صورت روزانه ۱۲ ساعت در این دو بخش فعالیت می‌کند و در ماه مبارک رمضان هم شیفت شب این کتابخانه ویژه برادران راه‌اندازی شده است.

مدیرکتابخانه حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه این کتابخانه در بخش برادران ۵۰۰ صندلی و در بخش خواهران ۳۰۰ صندلی دارد، گفت: کتابخانه حرم مطهر ۹۰ هزار نسخه کتاب دارد که با جمع بندی بخش کتاب‌های دیجیتال و مطبوعات به رقم ۲۴۰ هزار نسخه می‌رسد.

وی بخش گنجینه‌های قرآنی، هدایای تولیت، کتب نفیس، گنجینه مخطوطات و بخش کتب ویژه را از دیگر بخش‌های این کتابخانه در کنار بخش عمومی عنوان و بیان داشت: پیش بینی می‌شود که در صورت تأمین اعتبار نسخ کتاب‌های کتابخانه تا ۹۰۰ هزار عنوان قابل گسترش باشد و همچنین صندلی‌ها نیز تا ۱۵۰۰ صندلی می‌تواند گسترش یابد.

حجت الاسلام محمدی ابراز داشت: در بخش نسخه‌های مطبوعاتی این کتابخانه یکی از کامل‌ترین کتابخانه‌های استان است و در زمینه نسخ کمیاب و نایاب هم این کتابخانه جزو کتابخانه‌های قابل توجه است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار