عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی:
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: امروز دشمنان می‌خواهند در انزوا باشیم و نتوانیم فرهنگ اسلام ناب را در جهان منتشر کنیم؛ اما این فرهنگ در جهان گسترده شده است.
کد خبر: ۴۳۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷ 06 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام ابراهیم سعدی عصر امروز در یادواره علما و 23 شهید روستای ابرسج شاهرود که به مناسبت سالروز ارتحال امام و قیام خونین 15 خردادماه در حسینیه و مسجد 14 معصوم روستای ابرسج بسطام برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و قیام خونین 15 خردادماه سال 42 بیان کرد: نهضتی را امام بنا نهاد که الهی و خدایی است.

وی اظهار کرد: از آغاز نهضت امام خمینی (ره) که از سال 42 کلید آن زده شد، توجه به اسلام و حکومت الهی و اسلامی از سوی امام راحل مطرح بود و با پیروزی انقلاب، حکومت بر پایه اسلام بنا نهاده شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: انقلاب اسلامی ثمره تلاش و مجاهدت علما و انسان‌هایی است که قرن‌ها تلاش کردند تا حکومت اسلامی در جهان برپا شود و این خواسته به دست امام راحل، معمار کبیر این انقلاب و با پشتیبانی ملت ایران محقق شد.

سعدی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران سرآغاز برپایی عدالت در جهان شد و امروز انقلاب اسلامی در فراتر از مرزها و جغرافیای ایران و منطقه در حال نفوذ بوده و این‌ها به برکت مجاهدت‌ها و خون‌هایی است که در این راه ریخته شد.

امروز دشمنان از فرهنگ ایستادگی برابر ظلم، طاغوت و کفر هراس دارند

مدیر گروه مبلغان جوان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: اگر جان‌فشانی‌ها و ولایت‌پذیری‌ها نبود، هرگز انقلاب شکل نگرفته و به اینجا نرسیده بود و برای همین است که اسلام بر مجاهدت، جهاد و شهادت تأکیددارد؛ چراکه این جهادها و شهادت‌هاست که اسلام را برپا داشته است.

سعدی ادامه داد: امروز این گردهمایی‌ها و جمع‌ها برای زنده نگه‌ داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است؛ زنده نگه‌داشتن قیام 15 خرداد یعنی زنده نگه‌داشتن ایثار، شهادت و جان‌فشانی در راه دین؛ اسلام و قرآن و این نیاز امروز و فردای جامعه ماست.

وی بیان کرد: امروز دشمنان ما از فرهنگ ایثار، شهادت و ایستادگی برابر ظلم، طاغوت و کفر هراس دارند و این هراس همیشه در دل آن‌ها خواهد بود تا این فرهنگ زنده و پایدار است.

معاون فرهنگی و دانشجویی گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به تلاش دشمنان برای محو این فرهنگ اظهار کرد: آن‌ها می‌خواهند این فرهنگ نباشد و برای همین هم کسانی را هدف قرار می‌دهند که از این فرهنگ دفاع و پشتیبانی کرده و مروج آن بوده و هستند و مهم‌ترین آن‌ها، امام راحل و مقام معظم رهبری هستند.

سعدی عنوان کرد: امروز تأکید رهبری بر لزوم توجه به آرمان‌های امام، انقلاب و اسلام و در آرمان‌های انقلاب، شهادت‌طلبی، مجاهدت و ایستادگی برابر استکبار و زیر بار ظلم نرفتن پررنگ است.

وی با بیان اینکه همه باید زیر پرچم ولایت قرار داشته باشیم، گفت: امام راحل تأکید دارند که تبعیت از ولایت مصون‌سازی جامعه و انقلاب را به دنبال خواهد داشت و باید بدانیم شهدای ما از صدر اسلام تا ظهور همه بر ولایتمداری تأکید داشته و این را با نثار خون خود به طور عملیاثبات و به ما نیز توجه و تأکید کرده‌اند.

امروز دشمنان می‌خواهند ما در انزوا باشیم

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی اضافه کرد: امروز دشمنان می‌خواهند ما در انزوا باشیم و نتوانیم فرهنگ اسلام ناب را در جهان منتشر کنیم؛ اما زهی خیال باطل که این فرهنگ در جهان گسترده شده است و نمی‌توان جلوی آن را با خلق گروه‌هایی چون داعش گرفت، بلکه این گروه‌ها نیز موی دماغ خود آن‌ها شده‌اند و گریبان خودشان را گرفته‌اند.

در این مراسم، کربلایی مهدی سعدی به مدیحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی در وصف امام و شهدا و اهل بیت پرداخت.

این یادواره به همت پایگاه‌های بسیج شهید مطهری، عترت، ستاد یادواره شهدا و امام راحل روستای ابرسج و به یاد و نام شهدای این روستا ازجمله شهیدان شیخ حسین حیدری، حجت‌الله سلیمانی، حسنعلی برجسته واعظی، علی سعدی، ابوالقاسم سعدی، سیدجعفر ذاکری، اسحاق کاظمی، سیدهادی مرتضوی، احمد مظفری، محمد تیموری، سیدعباس مرتضوی و احمد دارمحمدی برگزار شد.

منبع: فارس
برچسب ها: داعش ، دشمن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار