آثار برگزیده جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در مرحله استانی انتخاب و برای شرکت در مرحله نهایی به دبیرخانه مرکزی کارگروه‌ کودک و نوجوان رضوی در تهران ارسال شد.
کد خبر: ۴۳۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 06 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، نزهت شیخ‌زاده کارشناس فرهنگی و رابط جشنواره رضوی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: پانزدهمین جشنواره رضوی، با هدف توسعه مفاهیم دینی و فرهنگ رضوی، بهره‌گیری از فرهنگ اسلامی به‌ویژه معارف رضوی و توجه به سیره اخلاقی امام رضا(ع) بین کودکان و نوجوانان در قالب هشت رشته کتابسازی، نشریه‌نگاری، کاردستی، سرود، پویانمایی، شعرسرایی ، داستان‌نویسی و قصه‌گویی برگزار می‌شود .

رابط جشنواره رضوی استان خراسان رضوی، ضمن تقدیر از تلاش داوران استانی گفت: در این دوره از جشنواره، علاوه بر شرکت‌کنندگان کانونی در بخش آزاد نیز دانش‌آموزان مدارس شهری و روستایی شرکت کردند و هیات داوران دبیرخانه‌ استانی جشنواره، پس از بررسی بیش از 488 اثر با حضور 1027 نفر شرکت‌کننده که 392 مخاطب کودک و 635مخاطب نوجوان را در بر داشت، برگزید‌گان استانی خود را معرفی کرد.

شیخ‌زاده همچنین اظهار داشت: از مجموع 488 اثر رسیده به دبیرخانه استانی 40 اثر در قالب کاردستی، 62 اثر نشریه نگاری، 66 اثر کتاب‌سازی، 174 اثر داستان‌نویسی و 96 اثر شعر‌سرایی، 19 اثر پویانمایی، 31 اثر سرود را شامل می‌شود که تعداد 20درصد آثار برگزیده هر بخش پس از داوری و ارزیابی نهایی به دبیرخانه‌ی مرکزی ارسال ‌شد.
جواد محقق نیشابوری مدیرکل استان نیز در بازدید خود از آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره رضوی استان گفت: هدف ما از برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها، آشنا کردن کودکان و نوجوانان با معارف رضوی و سیره معصومین و ترویج فرهنگ رضوی است.
شایان ذکر است آیین پایانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در بخش کودک و نوجوان، هم‌زمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار