کد خبر: ۴۳۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶ 04 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛سیدمحمد میرمحمدی، استاندار يزد با صدور پيامي سالروز رحلت بنيانگذار كبير انقلاب حضرت امام خميني(ره) و قيام خونين پانزدهم خرداد را گرامي داشت.
وی در این پیام آورده است: در تاريخ انقلاب اسلامي، ماه خرداد، ماه شور وحركت و قيام و ماه هجران بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني است. پانزده خرداد سال ۴۲ پيامد فراز و نشيب انقلاب مشروطه و آغاز نهضت اسلامي و نقطه عطف حركت عظيمي است كه ۱۵ سال پس از آن به ثمر نشست و امروز جهاني را تحت تأثير شجره طيبه خود قرار داده است.
۱۵ خرداد ۴۲ مصادف با دوازدهم محرم بود و خود پيداست كه طليعه اين نهضت با عاشوراي خونين حسين(ع) چه ارتباط معناداري دارد. حضرت امام خميني اين فرزند مخلص و جان بر كف زهرا (س) از آن روز زمام رهبری نهضت را بعهده گرفتند و از هيچ قدرتي جز خدا هراس نداشتند و جز به وظيفه الهی عمل نكردند و تا ۲۲ بهمن ۵۷ و از آن زمان تا ۱۴ خرداد ۶۸ كه جان به جانان تسليم نمودند لحظه‌ای از وظيفه الهی خويش نايستادند. او روند حاكم بر جهان را بهم زد و بساط ستمگران را در هم پيچيد و رژيم ستم شاهي ۲۵۰۰ ساله را ريشه كن كرد و آزادگان جهان و محرومين عالم كه دلباختگان او بودند موج موج آرمان او را در اقصي نقاط عالم به جان خريدند و شيفتگان او در ميهن اسلامي با عشق او از بحران ها و حوادث خونين گذشته و امروز ايران سرافراز و انقلاب اسلامي عظيم ما يادگار عظمت روح بلند و همت و اخلاص آن مردالهي است. انقلابي كه با خون شهيدان بيمه گشته و زمينه ساز حكومت جهانی حضرت مهدی خواهد بود. امروز آن مرد الهی نيست و ما درسالروز رحلتش با آرمان‌هايش و با جانشينش رهبر معظم انقلاب ميثاقی دوباره می بنديم و برای آبادانی و شكوفايی اين مرز و بوم و برای خدمت به مردم خوب، نجيب و هميشه در صحنه عهدمان را تازه مي كنيم و برای ياری دولت كريمه تدبير و اميد و تحقق برنامه هايش كه تحقق خواسته های مردم و نظام است آرام نخواهيم گرفت.
اينجانب ضمن گراميداشت ياد و خاطره آن رهبر فرزانه و اين ايام تاريخ ساز از مردم شريف دارالعباده درخواست نمايم در مراسمی كه بهمين منظور بر پا مي شود با حضور چشمگيرشان تداوم شور و شعور انقلابي خويش را نشان دهند و بر بيداري جهان اسلام بيفزايند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار