تابناک: پرونده قطعی آب شرب در روستاهای اصفهان با قطعی ۱۰ روزه آب در دهق از توابع شهرستان فریدن قطورتر شد و این امر مشکلات زیادی را برای اهالی این روستا ایجاد کرده است.
کد خبر: ۴۳۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 02 June 2017
تابناک اصفهان: روستای دهق از توابع شهرستان فریدن یکی از روستاهای خوش آب و هوای این منطقه است. روستایی که  بخشی از رودخانه زاینده‌رود از وسط آن عبور می‌کند و این در حالی است که مردمان این منطقه در گرم‌ترین روزهای سال و در ماه مبارک رمضان به مشکل قطعی آب  شرب دست و پنجه نرم می‌کنند.

علاوه بر بروز مشکل در بخش شرب، آبیاری کشت محصولات کشاورزان در نهر برزن نیز با قطعی آب، دچار مشکل شده است و امکان تلف شدن بخشی از محصولات به دلیل نرسیدن آبیاری در زمان معین و گرمای هوا وجود دارد.

علیرضا فولادی، یکی از اهالی روستای دهق فریدن ضمن تائید قطعی ۱۰ روزه آب در روستای دهق به خبرنگار مهر می‌گوید: روستای دهق دارای بیش از ۲۰۰ خانوار است و این در حالی است که علی رغم وجود منابع آبی فراوان هنوز منبع آب  بهداشتی و مناسبی برای مصرف شرب روستا تامین نشده است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۰ روز گذشته تاکنون مردم این روستا با استفاده از دبه آب مورد نیاز خود را از چاه‌های حفر شده توسط اهالی برداشت می‌کنند، اظهار می‌کند: این در حالی است که تضمینی بر بهداشتی بودن آب این چاه‌ها نیز وجود ندارد.

این شهروند روستای دهق با اشاره به اینکه در گذشته آب شرب روستای دهق از محل چاهی که توسط بخش خصوصی  مدیریت می‌شد تامین می‌شد، ادامه می‌دهد: با ورود دولت برای تامین آب شرب چاهی جدید حفر شد که پس از مدتی این چاه با کمبود آب مواجه شد و حدود ۱۰ روز هست که قرار است با حفر چاه پشتیبان مجدداً آب شرب مردمان این روستا توسط این چاه تامین شود.

وی با اشاره به اینکه طی این ۱۰ روز  اقداماتی برای استفاده از چاه قدیمی نیز انجام شد، اضافه می‌کند: این در حالی است که تاکنون اجرای این پروژه نیز ممکن نبوده است.

ما مشکل قطعی طولانی مدت آب در روستاهای کاشان را داریم ولی در خصوص قطعی آب در این روستا اطلاعی ندارم

فولادی با تاکید بر اینکه در برخی از ساعات شب آب در لوله‌های آب خانگی جریان می‌یابد که این آب نیز مناسب نبوده و کیفیت خوبی ندارد، تصریح می‌کند: از مسئولان انتظار می‌رود که هر چه زودتر نسبت به حل مشکلات ساکنان این منطقه اقدام کنند.

اطلاعی از قطعی آب در فریدن ندارم

اما محمد حسین قرائتی، مدیر کل آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان ضمن ابراز بی‌اطلاعی از قطعی آب در روستای دهق به خبرنگار مهر می‌گوید: ما مشکل قطعی طولانی مدت آب در روستاهای کاشان را داریم ولی در خصوص قطعی آب در این روستا اطلاعی ندارم.

وی که معتقد است امکان قطعی ۱۰ روزه آب شرب در هیچ روستایی وجود ندارد، ابراز می‌کند: سابقه چنین اتفاقی را در استان اصفهان نداشته‌ایم.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان با اشاره به اینکه سامانه ۱۵۲۳ در خصوص قطعی آب در استان اصفهان پاسخگو خواهد بود، ادامه می‌دهد: باید توجه داشته باشیم که برخی از قطعی ها، در بازه زمانی یک تا دو روزه اغلب به دلیل سوختن پمپ اتفاق می افتد که در این مدت و تا تعویض پمپ،  امکان استفاده از منبع آب وجود دارد.

شروع مجدد جریان آب شرب در دهق منوط به تائیدیه شبکه بهداشت است

اما طی تماس تلفنی خبرنگار مهر با سامانه ۱۵۲۳ کارشناسان این سامانه نیز از وجود این مشکل بی اطلاع بوده و پس از دقایقی بررسی جریان مجدد آب شرب روستای دهق را منوط به تائیدیه شبکه بهداشت اعلام کردند.

در این راستا باید یادآور شویم که این روزها در خصوص حل مشکلات مردم مناطق دوردست خود شهروندان بیش از مسئولان همت گمارده و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی که در دسترس همگان نیز قرار دارد صدای خود را به گوش مسئولان رسانده‌اند و در این زمینه مسئولان باید نسبت به حل مشکلات بخش‌های متبوعشان بیش از گذشته تلاش کنند چراکه گرمای طاقت فرسا آن هم در روزهای ماه مبارک رمضان، تحمل مشکل کمبود یا قطعی آب برای مردم را از همیشه سخت تر کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار