معرفی توانمندی ها و بازاریابی صنایع کوچک و متوسط استان، روی دور کند قرار
دارد.مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با بیان این مطلب گفت:
بازاریابی و معرفی توانمندی های صنایع کوچک یکی از الزامات موفقیت صنایع در
بازار فروش است که صنایع کوچک باید محصولات خود را از نظر کیفیت با
محصولات داخل و خارج قابل رقابت کنند.«سیاوش وحدت» افزود: صنایع کوچک و
متوسط دارای مزایا و معایب زیادی نسبت به صنایع بزرگ هستند که از جمله
مزایای آن ها میتوان به نوآوری، اشتغالآفرینی و انعطافپذیری بیشتر نسبت
به صنایع بزرگ اشاره کرد.وی اظهارداشت: کوچک بودن این بنگاه ها و حجم
پایین منابع، موجب ایجاد محدودیت هایی می شود که محدودیتهای مالی،
بازاریابی، تولیدی، پژوهشی و توسعه از آن جمله است.وی ارائه خدمات
بازاریابی در کلینیک های صنعتی، ارائه خدمات آموزش بازاریابی، اعزام به
نمایشگاه های داخلی و خارجی، تورهای صنعتی، تجاری داخلی و خارجی، تهیه
بانک اطلاعات واردکنندگان، انجام پروژه های پژوهشی در حوزه بازار، مطالعه
بازارهای هدف داخلی و خارجی را از جمله عوامل توسعه بازار دانست و ادامه
داد: خدمات مشاورهای مشاوران صنعتی مراکز خدمات کسب و کار، برگزاری و
بازدید از نمایشگاه های بینالمللی، اعزام و پذیرش هیئت تجاری، تنظیم
برنامه بازاریابی برای رایزنهای اقتصادی از جمله عوامل دیگر توسعه بازار
است.وی اظهارداشت: با حمایت های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران،
اکنون مجموعه معتبر و متخصصی از شرکت های مشاوره و بازاریابی برای صنایع
کوچک مشخص شده است که واحدهای صنعتی کوچک و متوسط با مراجعه به شرکت های
استانی می توانند از خدمات این مجموعه بهره مند شوند.وی بازاریابی را
راهکار رونق صنایع کوچک خراسان شمالی ذکر کرد و ادامه داد: یکی از مشکلات
واحدهای تولیدی کوچک و متوسط توانایی نداشتن در بازاریابی برای محصولات
تولیدی است./روزنامه خراسان شمالی