استاندار اصفهان با اشاره به بی مهری‌های که در سال های اخیر به انجمن مفاخر استان شده است،گفت: در دولت جديد سعي شده كه اهميت بيشتري به اين گونه انجمن‌ها داده شود و با تشكيل جلسات مستمر برنامه‌هاي مشخص‌تري براي آينده اين انجمن طراحي شود.
کد خبر: ۴۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ 02 June 2015


به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایسنا، رسول زرگرپور در دومين جلسه انجمن مفاخر استان اصفهان، گفت: اين انجمن سابقه بسيار طولاني دارد ولي متاسفانه در سال‌هاي اخير مورد بي‌مهري قرار گرفته بود و جلسات آن برگزار نمي‌شد.

استاندار اصفهان تصريح كرد:‌ برخي از استان‌ها كه از نظر بنيه علمي و مفاخر شايد در حد و اندازه اصفهان نباشند، در حوزه مفاخر بهتر و بيشتر از اصفهان ورود يافته‌اند.

وی افزود: در دولت جديد سعي شده كه اهميت بيشتري به اين گونه انجمن‌ها داده شود و با تشكيل جلسات مستمر برنامه‌هاي مشخص‌تري براي آينده اين انجمن طراحي شود.

زرگرپور با تاكيد بر اينكه لازم است در معرفي مفاخر ادبي اهتمام ويژه‌اي داشته باشيم، افزود: تراز اول بودن اصفهان در اين حوزه بر كسي پوشيده نيست.

وي اضافه كرد: استان اصفهان همانطور كه در علوم جايگاه ويژه اي دارد در رابطه با ادبيات نيز از جايگاه شاخصي برخوردار است و از سه مكتب موجود خراساني، عراقي و اصفهاني، مكتب ادبي اصفهان جايگاه رفيع تري نسبت به دو مكتب ديگر دارد و بايد در قد و قواره اين مكتب اين انجمن نيز بتواند فعاليت كند.

استاندار اصفهان از برگزاري همايش" مقام ادبي اصفهان" خبر داد و اظهار كرد: طبق پيش بيني‌هاي صورت گرفته اين همايش در ارديبهشت سال آينده با هماهنگي تمام مراكز علمي و فرهنگي استان برگزار خواهد شد.

وی با بيان اينكه در اين همايش جايگاه مقام ادبي اصفهان و اثرات اين مقام در ادبيات كشور معرفي خواهد شد، اضافه كرد: افرادي كه در رابطه با ادبيات كشور در استان اصفهان فعاليت داشتند و جزء مفاخر ادبي كشور هستند به مردم شناسانده و آثار آن‌ها نيز توليد و تكثير خواهد شد.

زرگرپور با تاکید بر برگزاري منسجم و مستمر جلسات اين انجمن ، اظهار داشت: بسياري از اساتيد و مفاخر استان علاقه‌مند هستند كه در برگزاري همايش مشاركت داشته باشند كه اين موضوع هم در غناي همايش و هم در مقبوليت همايش تاثيرگار خواهد بود.

وی افزود: حداكثر ظرف سه هفته آينده فراخوان ارسال آثار، مقامات علمي و موضوعاتي كه در رابطه با اين همايش مطرح است، اعلام خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار