عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید از محله باغ آذری در منطقه 16 شهرداری تهران گفت: نا امنی در این محله امان مردم را بریده و کمترین خواسته مردم از دولت ایجاد امنیت در این منطقه است.
کد خبر: ۴۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ 02 June 2015
به گزارش ایرنا محمد حقانی در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در شهر تهران محله گردی میکنم افزود: در بازدید از محله باغ آذری در منطقه 16 شهرداری تهران مشکلات این محله از سوی ساکنان این منطقه، اعضای شورایاری ها و امام جماعت مساجد مطرح شد.

وی با بیان اینکه حرف های مردم این منطقه رنج آور بود گفت: خلافکاران، معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر امنیت را از این منطقه گرفته اند.

حقانی بابیان اینکه چرا نباید در یک منطقه امنیت وجود داشته باشد، ادامه داد: کمترین انتظار مردم از دولت در این محله برقراری امنیت است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در منطقه 16 مدرسه نخبگان و شاهد نیز وجود دارد که اهالی نمی توانند فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کنند.

وی وجود بافت فرسوده در این منطقه را از دیگر مشکلات عنوان و خاطر نشان کرد: بافت های فرسوده این منطقه نیازمند بازسازی و نوسازی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ستاد ساماندهی مشارکت های اجتماعی گفت: این ستاد برای کاهش تصدی گری در محلات شهر تهران راه اندازی شده و بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی به این ساختار واگذار شده است.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت : در حال حاضر چهار هزار نفر در 374 محله تهران در غالب ستادهای یاد شده فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: این افراد هیچگونه رابطه استخدامی با شهرداری تهران ندارند ولی دوگانگی موجود، موجب شده برخی از این افراد بیمه و برخی دیگر بیمه نیستند که باید این دوگانگی برطرف شود.

حقانی همچنین با اشاره به بازدید از بزرگراه شوشتری نیز یادآور شد: شهرداری در این خصوص باید مطابق با اسناد توسعه شهری عمل کند.

وی گفت: این بزرگراه در سرخه حصار به طول 11 کیلومتر به صورت زیرگذر ایجاد می شود.


*توهین به اعضای شورای شهر امری عادی شده است

محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه خاطر نشان کرد: این روزها مد شده است که مسوولان قبل از شام و ناهار به اعضای شورای شهر توهین کنند.

وی با اشاره به اظهارات برخی درباره قطع درختان در دهه هفتاد در مدیریت شهری افزود: خیلی از همکاران فعلی سابقه مدیریتی بنده را می دانند که با سیستم بی سیم دستور می دادم که زمین های بایر را به فضای سبز تبدیل کنند ولی عده ای سودجو اقداماتی انجام می دادند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنده نباید متهم به تخریب فضای سبز شوم.

احمد مسجد جامعی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه در جریان بررسی لایحه حضور رحمت الله حافظی در سازمان نظام وظیفه با اشاره به غیبت این عضو گفت: این روزها حرمت شورا نگه داشته نمی شود اما خود اعضا باید برای شورا حرمت قائل شوند.

وی گفت: اینکه حرمت شورا نگه داشته نمی شود به ضرر افرادی است که این حرمت را حفظ نمی کنند.

غلامرضا انصاری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه از خدمات محمد حقانی دیگر عضو شورای شهر در دهه هفتاد و در دوران خدمت در شهرداری تهران تقدیر کرد.

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص گفت: همه شهرداران تهران بعد از انقلاب اسلامی برای تهران زحمت کشیدند و هیچ کدام موافق قطع درخت نبودند.

وی گفت: هیچ شهرداری مدافع قطع درخت نبوده است.



* مراکز معاینه فنی خودروها زیر ساخت لازم را ندارند

پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه در جریان بررسی لایحه 'ساز و کار نظارت و کنترل برگه معاینه فنی خودروها و برخورد با خودروهای متخلف در شهر تهران' با بیان اینکه مراکز معاینه فنی خودروها زیرساخت های لازم را ندارند افزود: برخی از مصوبات شورای شهر چیزی جز کسب درآمد برای این مراکز نداشته است.

وی گفت: مراکز معاینه فنی در وضعیت مشخصی قرار ندارند و خودروها تنها با نصب یک برچسب از این مرکز خارج می شوند.

سروری با اشاره به افزایش معاینه فنی خودرو از دو سال به پنج سال از سوی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در پی تخلفات و عدم پاسخگویی مراکز معاینه فنی به خودروها، مجبور به افزایش اعتبار معاینه فنی خودرو از دو به پنج سال شد.

وی با اشاره به برخی تخلفات در این مراکز نیز گفت: افرادی بدون حضور در مراکز معاینه فنی و با پرداخت مبلغی معاینه فنی خودرو را دریافت می کنند که این مورد از جمله تخلفات مراکز معاینه فنی است.



* جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران دو مصوبه داشت

بر اساس این گزارش اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه لایحه 'دستورالعمل انضباطی بهره برداران از اماکن، میادین و غرف سازمان میادین ومیوه و تره بار شهرداری تهران' را بررسی و آن را به کمیسیون حقوقی شورا ارجاع دادند.

اعضای شورای شهر تصویب کردند که کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با همکاری مشترک با کمیسیون های سلامت و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اصلاحات نهایی درباره بهره برداری از میادین و غرفه های سازمان میادین و میوه و تره بار را تهیه و تدوین کنند.

همچنین در این جلسه اعضای شورای شهر تعیین نماینده شورای اسلامی شهر تهران در کمیسیون بدوی رسیدگی به کفالت نظام وظیفه را بررسی و مقرر شد کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران بر اساس قانون آیین نامه نمایندگی های شورای شهر در مجامع گوناگون را تهیه و تدوین کند.

همچنین مقرر شد اعضای شورای شهر تهران در جلسه ای با حضور رحمت الله حافظی که در حال حاضر نماینده شورای اسلامی شهر تهران در کمیسیون بدوی رسیدگی به کفالت نظام وظیفه است، وضعیت حضور وی را بررسی کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار