سخنگوی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کرمانشاه معتقد است: تا 50 درصد از آرایی که پیش از این مربوط به آقای "قالیباف" بود، به صندوق آقای "روحانی" می‌رود.
کد خبر: ۴۲۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 16 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حمیدرضا صمدی، با اشاره به کنارگیری قالیباف به نفع  رئیسی، اظهار کرد: از ابتدای امر نیز واضح بود که یکی از این دو کاندیدا به نفع دیگری کنار خواهد رفت.

وی در خصوص تاثیر کنارگیری قالیباف در وضعیت آرای کاندیداهای دیگر ادامه داد: بخشی از آرای آقای قالیباف مربوط به افرادی است که با دیدگاه و شناسنامه اصولگرا به میدان می‌آیند که رای این افراد حتما بعد از این به صندوق آقای رئیسی خواهد رفت.

این فعال سیاسی دسته دیگر افرادی که قصد رای دادن به قالیباف داشتند را افرادی دانست که تحت تاثیر تبلیغات و برنامه‌های او می‌خواستند رای بدهند و یا به شکلی در ستادهای وی فعالیت داشتند.

صمدی تاکید کرد: این افراد که بخش عمده آنها مردم عادی هستند نگاه جناحی ندارند و ممکن است بخشی از آرا آنها به سمت آقای روحانی بیاید.

وی مافزود: اصلا اینگونه نیست که همه آرای آقای قالیباف برای آقای رئیسی برود و حتما تا 50 درصد آرا حامیان آقای قالیباف برای آقای روحانی خواهد بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کرمانشاه در خصوص احتمال دو مرحله‌ای شدن انتخابات با کنار رفتن قالیباف نیز اظهار کرد: اگرچه فضای انتخابات ایران غیرقابل پیش بینی است، اما بعید است انتخابات به دور دوم کشیده شود.

صمدی تاکید کرد: در سمت اصلاح طلبان به احتمال زیاد آقای جهانگیری هم کنار خواهد رفت و در نهایت رقابت اصلی بین آقایان روحانی و رئیسی خواهد بود.

وی گفت: دو کاندیدای دیگر یعنی آقایان میرسلیم و هاشمی طبا رای چندانی ندارند و همین امر باعث می‌شود رقابت اصلی بین آقایان روحانی و رئیسی باشد.

به گفته این فعال سیاسی، چون آرای دو کاندیدای اصلی تقسیم نمی‌شود در نتیجه بعید است انتخابات به دور دوم برسد.

صمدی از اهمیت مشارکت مردم هم یاد کرد و افزود: مشارکت بالا برود اصلاح طلبان پیروز خواهند بود، زیرا بسیاری از آرا خاموش اگر وارد انتخابات شود، به صندوق آقای روحانی خواهد رفت. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار